Obnova čiar na ceste R1 prinesie dopravné obmedzenia

Vodičov jazdiacich po rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami čakajú do septembra obmedzenia. Koncesionár súkromnej rýchlostnej cesty začal s obnovou vodorovného dopravného značenia. Uzávery budú v oboch jazdných pruhoch. Spoločnosť Granvia Operation však sľubuje, že k nim bude dochádzať v časoch s najmenšou intenzitou dopravy.

25.07.2016 20:00
R1, rýchlostná cesta, diaľnica, smerová tabuľa Foto: ,
Obmedzenia sa začali v nedeľu a potrvajú až do 2. septembra. Ilustračná snímka.
debata (4)

K obnove dopravného značenia bude dokopy dochádzať na troch úsekoch rýchlostnej cesty R1 s celkovou dĺžkou 45,87 kilometra. Konkrétne ide o úseky R1 Nitra-západ – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce. Všetky tri úseky boli postavené zo súkromného kapitálu formou PPP projektu. Motoristi ich do užívania dostali v roku 2011.

Obmedzenia sa začali v nedeľu a potrvajú až do 2. septembra. Prebiehať budú postupne v jednotlivých úsekoch. Projekt rýchlostnej cesty s názvom R1 PR1BINA spravuje koncesionár, ktorým je spoločnosť Granvia Operation. Vodorovné dopravné značenie bude obnovené po prvý raz od uvedenia rýchlostnej cesty do prevádzky. Aktuálne informácie o dopravných obmedzeniach vodiči nájdu na internetovej stránke projektu. V prípade potreby môžu vodiči obchádzať úseky s obmedzeniami po ceste prvej triedy I/65, ktorá vedie pozdĺž rýchlostnej cesty.

Nové dopravné značenie má prispieť k vyššej bezpečnosti vodičov. V prípade, že sa pneumatiky idúceho auta dotknú čiar, dopravné značenie spôsobí zvukový efekt a vibrácie. Tým by sa malo zabrániť nechcenému opusteniu jazdného pruhu. Rovnakú funkciu majú čiary aj na iných úsekoch, ktoré sú v správe Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).

PPP projekt rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami je doplnený o diaľničný obchvat Banskej Bystrice. So spoločnosťou Granvia uzavrel štát koncesnú zmluvu v marci 2009, podľa ktorej bola súkromná spoločnosť zodpovedná za výstavbu a 30-ročnú prevádzku a údržbu 51,6 kilometra rýchlostnej cesty. Štát celkovo za tento projekt zaplatí až štyri miliardy eur, pričom ročná splátka dosahuje 130 miliónov. Po uplynutí 30-ročnej koncesie prejde diaľnica do správy štátu.

Súkromné úseky rýchlostnej cesty sú súčasťou štvorprúdovky R1 spájajúcej Trnavu s Banskou Bystricou. V budúcnosti by na severný obchvat Banskej Bystrice malo nadväzovať pokračovanie R1, ktoré má popod Donovaly prepojiť Banskú Bystricu s Ružomberkom. V prvom polroku 2016 po súkromnej rýchlostnej ceste prešlo šesť miliónov automobilov, z čoho približne 20 percent tvorí nákladná doprava.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 4 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #dopravné obmedzenia #R1