Železničná spoločnosť rozširuje predaj SMS lístkov

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) rozširuje predaj cestovných lístkov formou SMS na celom území Slovenska.

07.06.2016 17:19
debata

Plánuje na to za tri roky vynaložiť šesťstotisíc eur. Osobný dopravca uzavrel zmluvu o poskytovaní týchto služieb s mobilnými operátormi O2 Slovakia, s. r. o., Slovak Telekom, a. s. a Orange Slovensko, a. s. Ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, použil pritom rokovacie konanie bez predchádzajúceho uverejnenia výzvy na súťaž. Železničiari zdôvodnili tento postup tým, že uvedené tri spoločnosti sú držiteľmi povolenia na poskytovanie platobných služieb – mikroplatby. Služba sms pri kúpe cestovného lístka má byť prístupná klientom s paušálnym programom a aj tým s predplatenou kartou u všetkých mobilných operátorov.

„Výzva na rokovanie bola zaslaná i spoločnosti SWAN Mobile a.s., ktorá oznámila, že v súčasnom období nie je držiteľom povolenia na platobné služby – mikroplatby. Na základe uvedeného bolo spoločnosti zaslané oznámenie o nepokračovaní v rokovaní, čo spoločnosť akceptovala,“ informovala ZSSK.

Spoločnosť zaviedla vlani v novembri predaj cestovných lístkov cez sms vo vlakoch na troch regionálnych tratiach Trnava – Kúty (68 km), Čadca – Makov (26 km) a Humenné – Stakčín (27 km). Na vzdialenosť osem kilometrov je možné sms lístok kúpiť zo staníc, kde nie je zabezpečený predaj lístkov vôbec alebo v čase, keď je pokladnica zatvorená. Na dvadsať kilometrov sa dá tento lístok kúpiť zo staníc, kde je zabezpečený predaj lístkov. Pre neplatiacich cestujúcich sú lístky formou sms na 180 minút bez obmedzenia vzdialenosti. V pilotnej prevádzke je možné sms lístok kupovať len zo staníc a zastávok ležiacich na uvedených troch tratiach.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur. Jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #Železničná spoločnosť Slovensko