Obchvat Bratislavy a R7 môžu byť aj skôr

Výstavba úsekov rýchlostnej cesty R7 medzi Bratislavou a Holicami v dĺžke 32 kilometrov a juhovýchodného obchvatu hlavného mesta na D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji a Raču v dĺžke 27 kilometrov môže trvať kratšie.

22.05.2016 14:22
3

Koncesionár Zero Bypass Limited, zložený z členov víťazného konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra, chce prvú fázu stavby podľa zámeru odovzdať do konca roka 2019 a druhú v polovici roka 2020. Nemalo by tomu brániť ani to, že ešte nie sú zabezpečené pozemky a stavebné povolenia pre všetky plánované úseky PPP projektu a ich termíny sú posunuté o niekoľko mesiacov.

Harmonogram, ktorý tvorí prílohu podpísanej koncesnej zmluvy o realizácii projektu, predpokladá ukončenie výstavby úsekov do marca, resp. septembra 2020 s tým, že práce sa mali začať v máji. Tie sa začnú až po tom, ako koncesionár uzavrie podmienky financovania projektu, na čo má dvanásť týždňov od uzavretia zmluvy, ale môže to stihnúť skôr. Súčasťou prvej etapy výstavby sú úseky R7 Bratislava, Ketelec – Dunajská Lužná – Holice a D4 od križovatky Ketelec, kde sa budú R7 a D4 prepájať, cez Ivanku pri Dunaji po Raču. Druhá časť výstavby zahŕňa úseky R7 od križovatky Prievoz v Bratislave na súčasnej D1 po Ketelec a D4 od križovatky Jarovce na D2 po Ketelec vrátane mostnej estakády ponad Dunaj a Jarovské rameno.

S výstavbou by sa malo začať na R7 medzi Dunajskou Lužnou a Holicami, keďže tento úsek ako prvý získal stavebné povolenie. Nasledovať by mal susedný úsek R7 od Ketelca po Dunajskú Lužnú. Ten už má tiež stavebné povolenie, ale ešte nie je právoplatné. Čím rýchlejšie koncesionár úseky postaví a odovzdá do užívania, tým skôr mu začne štát uhrádzať platby.

Obchodný riaditeľ Cintry Carlos Ugarte po podpise koncesnej zmluvy pre projekt D4 a R7 v piatok v Šamoríne informoval, že majú záväzky voči bankám, takže musia konať veľmi rýchlo a nevidí dôvod na nedodržanie termínov. „Máme skôr dôvod sa čo najskôr do toho pustiť a skracovať termíny, ako je to len možné. Dodržiavame všetky termíny a dodávky, nikdy sme nič neodovzdali neskôr, ako sme sa zaviazali,“ vyhlásil Ugarte.

Štát bude po odovzdaní D4 a R7 do prevádzky splácať koncesionárovi ročne 56,72 mil. eur. Za tridsať rokov by tak mal celkovo zaplatiť približne 1,9 mld. eur vrátane vplyvu inflácie a úrokov. Na financovaní časti projektu sa bude podieľať Európska investičná banka sumou zhruba 500 mil. eur a svoju účasť potvrdila Európska banka pre obnovu a rozvoj. Práve jej vstup do financovania projektu spôsobil odklad podpisu koncesnej zmluvy o týždeň na 20. mája. Pôvodná lehota viazanosti ponuky konzorcia platila do 13. mája, to však svoju ponuku potvrdilo. Súčasťou konzorcia Obchvat Nula sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
3 debata chyba
Viac na túto tému: #R7 #diaľnice #D4 #obchvat Bratislavy