
Bratislavské letisko M. R. Štefánika po šiestich rokoch stagnácie a poklesu počtu cestujúcich zaznamenalo ich nárast. V roku 2015 letisko vybavilo 1 564 311 cestujúcich. V porovnaní s rokom 2014 došlo k nárastu o 208 686 ľudí, čo predstavuje zvýšenie o 15,4 percenta. Najväčší podiel na celkovom náraste má pravidelná doprava, ktorá v porovnaní s rokom 2014 vzrástla o 23 percent.
"Pre letisko BTS je to vynikajúci výsledok. Trend rastu, stagnácie alebo poklesu je základnou a najvýznamnejšou charakteristikou každého letiska. Od roku 2007 pritom letisko zaznamenávalo len pokles cestujúcich,“ povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska M. R. Štefánika v Bratislave Ivan Trhlík.
Letisko v Bratislave je však ďaleko od rekordných čísel, ktoré dosahovalo v predkrízovom období. Najväčší nárast cestujúcich zaznamenalo v roku 2004, keď sa ich počet zvýšil o 86 percent. Rekord 2 218 545 cestujúcich bratislavské letisko zaznamenalo v roku 2008. „Štatistiky, ktoré máme k dispozícii a sú neverejné, dokazujú, že 8 % z celkového počtu vybavených cestujúcich na viedenskom letisku tvoria cestujúci zo Slovenska, čo sú zhruba dva milióny, o ktorých neustále bojujeme,“ dodal Trhlík.
Medzi najobľúbenejšie destinácie cestujúcich z letiska v Bratislave patrí britský Londýn, za ktorým nasleduje turecká Antalya a írsky Dublin. V budúcom roku letisko očakáva, že vybaví 1,8 milióna cestujúcich.
Podobný nárast ako bratislavské letisko zaznamenalo aj letisko v Košiciach, ktorého bránami v roku 2015 prešlo 410 449 cestujúcich, čo predstavuje nárast o 15 percent. Pravidelná preprava stúpla o 26 percent. Košické letisko celkovo zaznamenalo tretí najlepší rok vo svojej histórii.
Letisko v Poprade hlási najlepšiu sezónu za posledných 15 rokov. "Služby letiska pod Tatrami využilo v uplynulom roku viac ako 85-tisíc cestujúcich, čo je približne o 54-tisíc viac ako v roku 2014 a takmer o 60-tisíc viac ako v roku 2013,“ povedala riaditeľka akciovej spoločnosti Letisko Poprad – Tatry Ivana Herkeľová. Z letiska majú cestujúci možnosť pravidelne lietať do Londýna. Sezónne v Poprade prevádzkujú pravidelnú linku do Rigy buď priamo, alebo cez Varšavu.
Menšie letisko v Žiline v minulom roku prepravilo 888 cestujúcich a momentálne neprevádzkuje žiadnu pravidelnú linku. „V súčasnosti usilovne pracujeme na znovu zavedení pravidelnej dopravy z letiska Žilina na prestupné letisko európskeho významu. Najintenzívnejšie rokovania prebiehajú v súvislosti s otvorením linky do Prahy, ale v hre sú aj ďalšie destinácie,“ hovorí Martin Hromádka, vedúci obchodno-prevádzkového úseku žilinského letiska.