„Musíme chrániť vonkajšie hranice schengenského priestoru voľného pohybu. Riešenie tohto problému nesmie spočívať v obmedzovaní existujúcich prostriedkov,“ povedal Schäuble. Pokiaľ ale nie je možné dodatočné peniaze nájsť v štátnom a ani v únijnom rozpočte, mohli by podľa neho byť zdrojom financií napríklad odvody z každého litra benzínu. O výške takejto dane sa ale nezmienil.
Sa Schäubleho názorom nesúhlasí napríklad jeho stranícka kolegyňa podpredsedníčka kancelárkinej Kresťanskodemokratickej únie (CDU) Julia Klöcknerová. Nie je vraj obhájiteľné, aby ľudia odvádzali ďalšie peniaze, keď Nemecko má rekordné daňové príjmy a rozpočtové prebytky. Klöcknerová je favoritkou pred marcovými krajinskými voľbami v Porýní-Falcku, pripomenula DPA.
Proti ďalšej dani z pohonných hmôt sa stavia aj najväčší nemecký autoklub ADAC. „Len preto, že teraz je benzín lacný, nie je žiadny dôvod na "šraubovanie“ cien," uviedlo združenie.