Pre noviny Welt am Sonntag to uviedol Hans Dieter Pötsch, člen dozornej rady spoločnosti. "Plánujeme rotačný princíp pre určité funkcie. Zamestnanci, ktorých sa to týka, strávia iba obmedzený čas na určitých pozíciách a pohnú sa ďalej,“ povedal Pötsch.
Podľa Pötscha bude zvýšená rotácia pracovných pozícií výzvou. Dôvodom je zložitosť niektorých úloh. "Je ľahšie to povedať, ako to urobiť. Je len niekoľko zamestnancov schopných programovať kontrolu motora. Títo zamestnanci však pôsobia v rámci viacerých značiek. Napríklad experti Audi môžu zmeniť pôsobisko na Porsche a tí z Porsche na značku VW,“ povedal Pötsch.
V septembri automobilka VW priznala, že podvádzala pri emisných testoch v USA, keďže inštalovala do automobilov softvér, ktorý dokázal výsledky emisných testov skresliť. Skôr v decembri automobilka uviedla, že za podvody je zodpovedná malá skupina zamestnancov. Neobjavujú sa pritom náznaky, že do škandálu by mali byť zapojení aj členovia predstavenstva.