Stalo sa tak po škandále nemeckej automobilky súvisiacom so skresľovaním emisií dieselových motorov. Vyplýva to z údajov o predaji áut v Británii, ktoré v piatok zverejnilo britské Združenie výrobcov a predajcov automobilov (SMMT).
Celkovo registrácia nových áut v Británii v novembri v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástla o 3,8 % na 178 876 automobilov, uviedlo SMMT. V októbri predaj nových áut v krajine o 1,1 % oslabil, čím sa prerušilo 43 mesiacov trvajúce obdobie nepretržitého rastu.
V novembri na britskom trhu klesol predaj všetkých hlavných značiek Volkswagenu. Predaj značky Audi sa zmenšil o 4 %, počet registrácii nových Seatov oslabil o 24 % a predaj áut Škoda sa znížil o 11 %. Emisný škandál Volkswagenu vypukol v septembri, ale autá sa zvyčajne dodávajú niekoľko týždňov po rozhodnutí o nákupe. Preto sa predpokladá, že novembrové údaje sú zatiaľ najlepším meradlom vplyvu škandálu na dopyt.