Oproti vlaňajšiemu októbru sa znížil o 5,3 percenta, a zaznamenal tak ôsmy mesačný pokles v rade. Vyplýva to z piatkového oznámenia firmy. Tou od septembra otriasa škandál so skresleným hláseniami výsledkov merania emisií oxidu dusíka. Nezrovnalosti automobilka priznala tiež v údajoch o meraní emisií oxidu uhličitého (CO2).
Značka Volkswagen je z hľadiska predaja i príjmov najväčšou divíziou koncernu, ktorý má dohromady 12 značiek. Odbyt áut značky Volkswagen v októbri klesol na 490 000 áut. Vlani v októbri divízia dodala 517 400 vozidiel tejto značky.
„Značka VW zažíva náročné časy,“ uviedol šéf predaja Jürgen Stackmann. „Nestojíme len pred problémami s naftovými motormi a CO2, ale aj pred napätou situáciou na svetových trhoch“.
Najväčší škandál v 78-ročnej histórii Volkswagenu sa začal v septembri, keď americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) obvinila automobilku, že u vozidiel s naftovými motormi používa softvér umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Škandál prechodne zrazil trhovú hodnotu podniku asi o tretinu a donútil k odchodu generálneho riaditeľa.