Podmienky financovania by mali byť uzatvorené začiatkom budúceho roka a následne by sa malo začať stavať. Ministerstvo dopravy od leta vedie súťažný dialóg so štyrmi medzinárodnými konzorciami, ktoré postúpili do finále z pôvodne deviatich uchádzačov.
„Vzhľadom na to, že verejné obstarávanie stále prebieha, nebude ministerstvo dopravy poskytovať podrobné vyjadrenia. Všetky informácie budú zverejnené po jeho ukončení. Stanovený harmonogram stále platí a ministerstvo očakáva podpis koncesnej zmluvy koncom tohto roka s následným finančným uzatvorením začiatkom budúceho roku, tak aby sa mohlo rovno začať stavať,“ informoval v pondelok hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Výhodnosť realizácie projektu D4 a R7 formou PPP podľa ministerstva preukázala štúdia uskutočniteľnosti vypracovaná konzorciom renomovaných medzinárodných poradenských spoločností. „Na základe ponuky víťazného uchádzača sa však opätovne urobí kalkulácia výhodnosti a až na jej základe sa rozhodne o definitívnom podpise zmluvy,“ uviedol Kóňa. Ministerstvo tvrdí, že realizácia D4 a R7 je v súčasnosti možná iba formou PPP vzhľadom na obmedzené kapacity štátneho rozpočtu a alokáciu eurofondov. Štúdia uskutočniteľnosti je v plnom znení zverejnená od januára tohto roku.
Ministerstvo dopravy vedie súťažný dialóg s konzorciami na čele so spoločnosťami Strabag AG, Hochtief Solutions GmbH, Cintra Infraestrucruras Internacional a Vinci Concessions Slovakia. Víťaz by mal byť známy do konca tohto roka. Výstavba D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov by sa tak mohla začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur a predpokladaná ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi môže dosiahnuť predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady sú 1,325 mld. eur. Súťaž by mala odhadované ceny znížiť.