Novým šéfom Volkswagenu je Müller, doteraz riadil Porsche

Novým šéfom nemeckého automobilového koncernu Volkswagen sa stal Matthias Müller (62), ktorý doteraz riadil divíziu Porsche.

25.09.2015 18:56
Matthias Müller Foto: ,
Matthias Müller
debata (7)

Oznámila to firma po piatkovom zasadnutí dozornej rady. Müller na čele koncernu nahradí Martina Winterkorna, ktorý v stredu odstúpil kvôli škandálu s podvodmi pri meraní emisií motorov naftových vozidiel.

„Mojou najnaliehavejšou úlohou je obnoviť dôveru v skupinu Volkswagen,“ vyhlásil Müller. Automobilka Porsche, ktorú Müller doteraz viedol, je jednou z dvanástich značiek spadajúcich pod Volkswagen.

Winfried Vahland, ktorý bol doteraz predsedom predstavenstva Škoda Auto, pôjde do zámoria, stane sa šéfom aktivít automobilky v Spojených štátoch, Kanade a Mexiku. Do škodovky prichádza Bernhard Maier. Doteraz pôsobil vo funkcii šéfa odbytu značky Porsche.

Škandál vypukol minulý piatok, kedy americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozidiel s naftovými motormi používal softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagenu za tieto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliárd dolárov. Škandál tento týždeň začali vyšetrovať aj niektoré európske krajiny a na firmu bolo podaných veľa hromadných žalôb. Volkswagen priznal, že softvér umožňujúci manipulovať s meraním emisií inštaloval v celom svete do zhruba 11 miliónov áut.

Akcie Volkswagenu sa pre škandál od minulého piatku prepadli o viac ako 33 percent. Zažili tak najhorší týždeň od vrcholu svetovej finančnej krízy v októbri 2008, keď skrachovala americká investičná banka Lehman Brothers. Trhová hodnota Volkswagenu sa v dôsledku škandálu znížila asi o 27 miliárd eur.

Škandál sa týka aj ľahkých nákladných vozidiel

Škandál s falšovaním údajov o automobilových emisiách, ktorý vypukol v koncerne Volkswagen, zahŕňa v Nemecku zhruba 2,8 milióna vozidiel. Povedal to v piatok nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornil tiež, že manipulácia s testami emisií sa týkajú nielen osobných áut, ale aj ľahkých nákladných vozidiel.

„Teraz je jasné, že týmito manipuláciami boli ovplyvnené autá v Nemecku. Podľa našich súčasných informácií ide o autá s naftovými motormi s objemom 2,0 a 1,6 litra,“ citovala Dobrindta agentúra Reuters. Volkswagen už skôr priznal, že softvér umožňujúci manipuláciu s testami inštaloval do približne 11 miliónov vozidiel po celom svete.

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Porsche