Časopis Auto Bild vo svojom poslednom čísle napísal, že podľa údajov ICCT prekračujú vozidlá BMW X3 xDrive 20d európsku emisnú normu Euro 6 na oxidy dusíka pri bežnej prevádzke až jedenásťkrát. Organizácia uvádza, že vozidlá BMW tak produkujú viac oxidu dusíka, než naftový Volkswagen Passat, pri ktorom americké úrady prvýkrát odhalili softvér pre manipuláciu s emisiami pri testoch.
Firma BMW reagovala vyhlásením, že jej vozidlá neobsahujú zariadenia pre obchádzanie výsledkov emisných testov. Automobilka podľa vyhlásenia nedisponuje podrobnými informáciami o predmetných testoch a nevie sa vyjadriť k ich výsledkom, v záujme vyjasnenia problematiky však plánuje kontaktovať ICCT.
„BMW nemá žiadne funkcie, ktoré by rozpoznávali testovacie emisné cykly. Všetky výfukové systémy zostávajú aktívne aj mimo merací cyklus,“ povedal hovorca BMW a odmietol obvinenia z emisných podvodov.
„Všetky údaje z meraní poukazujú na to, že to nie je problém špecifický pre Volkswagen,“ uviedol o emisiách oxidov dusíka pri dieselových vozidlách riaditeľ európskej divízie ICCT Peter Mock. Podľa AutoBild sa „ešte len ukáže, či aj ďalší výrobcovia okrem VW používajú falšovací softvér“.