Váhostav nechce stavať časť kysuckej diaľnice

Spoločnosť Váhostav uprednostní výstavbu na východe krajiny a do prebiehajúcej súťaže na zhotoviteľa diaľnice D3 v úseku Čadca, Bukov-Svrčinovec sa nezapojila.

, 14.09.2015 12:00
tunel Poľana Foto: ,
Súčasťou úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité je aj nedávno prerazený tunel Poľana.
debata (14)

Ešte začiatkom leta, v období hroziaceho krachu, bola firma považovaná za jedného z možných účastníkov súťaže. Kedy bude tender na úsek D3 ukončený, nie je zatiaľ známe.

„Do súťaže na D3 sme nešli. Mali sme len záujem. Nakoniec sme sa rozhodli, že ideme do súťaží na východ, kde máme svoju základňu,“ uviedol pre Pravdu Marián Moravčík, generálny riaditeľ spoločnosti Váhostav. Ako hlavný dôvod neúčasti v súťaži označuje chýbajúce referencie. V čase predkladania ponúk mala spoločnosť finančné problémy a hrozil jej bankrot. Napriek neúčasti v súťaži sa Váhostav chce na stavbe zúčastniť prostredníctvom subdodávok.

Vo všeobecnosti sa očakávalo, že Váhostav o výstavbu daného úseku záujem mať bude. V súčasnosti je firma súčasťou konzorcia, ktoré stavia nadväzujúci pravý pás úseku Svrčinovec-Skalité s dĺžkou viac ako 12 kilometrov. V oblasti má svoje stroje a výstavba daného úseku má byť ukončená až v októbri 2016.

Kedy bude ukončená súťaž, nie je zatiaľ známe. „Závisí od toho, či uchádzači uplatnia revízne postupy,“ hovorí Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Diaľničiari navyše taktiež odmietajú zverejniť mená firiem, ktoré sa do súťaže zapojili. „My nekomentujeme verejné obstarávanie, kým nie je podpísaná zmluva s úspešným uchádzačom,“ dodáva Žgravčáková. Ponuky do súťaže mohli záujemcovia predkladať do 8. júna 2015.

Výstavba diaľnice D3 Čadca, Bukov-Svrčinovec by podľa NDS mala odštartovať ešte pred koncom tohto roka. Takmer 6-kilometrová diaľnica bude vznikať podľa odhadov štyri roky. Jej súčasťou bude 24 mostov. Diaľničiari odhadujú, že cena zákazky dosiahne 199,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

Namiesto tendra na výstavbu časti kysuckej diaľnice sa Váhostav zapojil do súťaže o výstavbu obchvatu Prešova a o úsek D1 Budimír-Bidovce. Oba úseky chce NDS začať stavať ešte v tomto roku. Obchvat Prešova s celkovou dĺžkou takmer 8 kilometrov obíde krajské mesto z východnej strany. Jeho súčasťou bude 18 mostov a aj viac ako dva kilometre dlhý tunel Prešov. Košický úsek Budimír-Bidovce bude mať dĺžku viac ako 14 kilometrov a vytvorí začiatok pokračovania D1 smerom na hranice s Ukrajinou. Jeho súčasťou bude aj časť rýchlostnej cesty R2 s dĺžkou jeden kilometer, ktorá sa v budúcnosti napojí na ďalšie úseky tvoriace juhovýchodný obchvat Košíc.

V súčasnosti Váhostav dokončuje prvý úsek D1 Jánovce-Jablonov, ktorý diaľničiari plánujú otvoriť už v druhej polovici septembra. Rovnako tak sa ako člen konzorcia podieľa na výstavbe rýchlostnej cesty R2 Pstruša-Kriváň, diaľnice D1 Hubová-Ivachnová a Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka. Samostatne buduje pravý pás D3 Skalité-hranica s Poľskom. Posledným otvoreným úsekom, ktorý vybudoval Váhostav, je D1 Dubná Skala-Turany. Jej sprístupnenie vodičom sprevádzalo meškanie. Moravčík priznal, že za zdržaním sú sčasti aj finančné problémy spoločnosti a neplatenie subdodávateľom.

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #Váhostav
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy