Hoby marketov na Slovensku pribúda, Bauhaus zamestná 150 ľudí

Leto je nielen časom oddychu a dovoleniek, ale aj vhodnou dobou, kedy sa pustiť do rekonštrukcie bytu či domu. O tom, že Slováci chcú bývať v krajšom, svedčí aj počet takzvaných hoby marketov, ktorý sa stále zvyšuje. V nich môžu domáci majstri a remeselníci nakúpiť rôzny tovar, ktorý im uľahčí prácu pri prestavbe ich obydlia.

04.06.2015 12:30
Bauhaus - otvorenie Foto: ,
Otvorenie predajne hoby marketu Bauhaus v Bratislave
debata (3)

Vo štvrtok sprístupnil svoje brány všetkým domácim majstrom ďalší z hoby marketov Bauhaus. Bratislavský projekt spoločnosti, ktorá pôsobí v 18 krajinách, vyšiel investorov na 40 miliónov eur.

Prvú prevádzku Bauhaus otvoril po menej ako roku výstavby v novom Pharos Business Parku, kde by mala už čoskoro pribudnúť aj predajňa s nábytkom Sconto. Zabiť dve muchy jednou ranou tak budú môcť viaceré domácnosti, ktoré si chcú byt nielen prerobiť, ale ho aj zariadiť. V blízkej lokalite sa tiež nachádza konkurenčný hoby market Hornbach, ale aj švédska Ikea či Möbelix. Dopraviť sa do oboch nákupných centier je možné nielen osobnou, ale aj verejnou dopravou.

Otvorenie predajne hoby marketu Bauhaus v...
Otvorenie predajne hoby marketu Bauhaus v...
+8Otvorenie predajne hoby marketu Bauhaus v...

Podľa informácií jedného zo zamestnancov by mohol mať obsluhujúci personál v Bauhause na výplatnej páske asi 700 eur mesačne. Bratislavčan v strednom veku, ktorý si rok privyrábal na rôznych brigádach, reagoval na ponuku jedného z profesijných portálov. V novej predajni pre domácich majstrov pracuje od mája. Celkovo dáva prevádzka v hlavnom meste prácu 150 pracovníkom.

Naopak, o rakúskom bauMaxe sa objavujú informácie, že sa plánuje z trhu stiahnuť. Na Slovensku sa pritom objavil ako prvý hoby market ešte v roku 1994, čím odštartoval tradíciu špecializovaných centier pre dielňu, dom a záhradu. To, či expanzia Bauhausu súvisí s údajnými problémami konkurencie, však tunajší zamestnanci odmietli komentovať.

Napriek veľkým reťazcom dávajú niektorí domáci majstri stále prednosť malým špecializovaným hoby marketom, v ktorých môžu často nájsť materiál a tovar lepšej kvality. Vo väčšine prípadov ich prevádzkujú súkromníci a ich konkurenciou sú práve veľké koncerny. Ich význam vyzdvihuje aj analytik Ľubomír Drahovský zo z agentúry pre prieskum trhuTerno, podľa ktorého majú na trhu stále svoje nezastupiteľné miesto. Ich úspech však závisí od toho, na čo konkrétne sa orientujú.

„Ich prednosťou je v porovnaní s veľkými predajňami efektívny servis. Zákazník má istotu, že v prípade reklamácie sa tovar nebude posielať z veľkej predajne do centrálnej opravovne,“ uzatvára Drahovský. Rovnako chváli aj ich servis a postup pri reklamácii. Otázne je, či dokážu u zákazníka uspieť aj v prípade ceny, ktorá môže byť neraz vyššia.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #bývanie #dom #byt #Bauhaus