V pondelok to potvrdil rezortný hovorca Martin Kóňa. O účasť v tendri v termíne do 27. marca požiadalo neoficiálne deväť konzorcií.
„Našim zámerom zostáva do konca roka nájsť koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7, samozrejme na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. Na základe toho plánujeme v roku 2016 začať s výstavbou D4 a R7,“ uviedol Kóňa. Ministerstvo chce úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi uchádzačmi, ktorí splnia podmienky účasti.
Tender na výber koncesionára pre úseky D4 a R7 bol zverejnený koncom januára. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,53 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra. Na financovanie projektu môžu byť podľa ministerstva dopravy využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie.
Výstavba D4 a R7 by sa v závislosti od priebehu tendra mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Za tridsať rokov by tak mal zaplatiť spolu zhruba 4 mld. až 4,5 mld. eur. Ministerstvo dopravy očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť o 5 mil. až 8 mil. eur počas trvania koncesie.