„Rovnako sa pripravujú aj opatrenia, ktoré by garantovali plynulé pokračovanie výstavby v prípade kolapsu niektorého zo zmluvných partnerov NDS,“ informoval v pondelok hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Podrobnosti o týchto zmenách bude podľa neho predstavovať NDS v čase, keď budú definitívne dopracované.
Napríklad, dve z najväčších domácich stavebných spoločností – Doprastav, a.s. a Váhostav – SK, a.s. (Váhostav) neplatili načas, resp. vôbec svojim dodávateľom nielen na diaľničných stavbách a dostali sa do reštrukturalizácie. Napriek tomu, že im štátna NDS za vykonané práce riadne zaplatila, k ich dodávateľom sa všetky peniaze nedostali.
Doprastav a Váhostav si zo svojich dlhov na základe zákona o konkurze a reštrukturalizácii môžu odpísať väčšinu svojich záväzkov voči malým a stredným firmám či živnostníkom, môžu ďalej fungovať a súťažiť o verejné zákazky.