Obchvat Bratislavy cez PPP chce stavať deväť konzorcií

30.03.2015 13:30

V súťaži o koncesiu pre diaľnicu D4 Bratislava, Jarovce - Rača a rýchlostnú cestu R7 Bratislava, Ketelec - Holice v rámci PPP projektu požiadalo o účasť podľa neoficiálnych informácií deväť konzorcií.

Ministerstvo dopravy vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti.

„V zmysle ustanovení zákona o verejnom obstarávaní nebude ministerstvo dopravy zverejňovať informácie a komentovať priebeh vyhodnocovania podmienok účasti, ktoré by mohli mať za následok porušenie základných princípov zákona o verejnom obstarávaní,“ informoval v pondelok rezortný hovorca Martin Kóňa. Termín na predloženie žiadostí o účasť v tendri bol 27. marca. Ministerstvo posunulo túto lehotu o dva týždne z pôvodného 13. marca na žiadosť významných európskych spoločností.

Tender na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bol vo Vestníku verejného obstarávania zverejnený koncom januára. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra. Na financovanie projektu môžu byť podľa rezortu využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie.

Výstavba D4 a R7 by sa v závislosti od priebehu tendra mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Za tridsať rokov by tak mal zaplatiť spolu zhruba 4 mld. až 4,5 mld. eur. Ministerstvo dopravy očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 mil. až 8 mil. eur počas trvania koncesie.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#R7 #PPP #D4 #obchvat Bratislavy
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku