„Ministerstvo dopravy dostalo žiadosti významných európskych spoločností, ktoré žiadali predĺženie lehoty na predloženie žiadostí o účasť. Vzhľadom na snahu rezortu dopravy o vytvorenie maximálne konkurenčného prostredia sme sa rozhodli predĺžiť lehotu do 27. marca,“ potvrdil vo štvrtok hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Pôvodný termín podania žiadostí o účasť bol 13. marca. Zároveň sa zmenila lehota na doručenie žiadostí o vysvetlenie podmienok verejného obstarávania z 27. februára na 9. marca.
Tender na výber koncesionára na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 a R7 bol v domácom Vestníku verejného obstarávania zverejnený koncom januára. Predpokladaná cena koncesie na tridsať rokov je 4,530 mld. eur. Súčasťou projektu PPP budú úseky D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v celkovej dĺžke 59,1 kilometra. Ministerstvo dopravy vyhodnotí žiadosti na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. Úspešného uchádzača, s ktorým uzavrie koncesnú zmluvu, chce vybrať v súťažnom dialógu s najviac štyrmi záujemcami, ktorí splnia podmienky účasti. Na financovanie projektu môžu byť podľa rezortu využité aj finančné nástroje využívajúce fondy Európskej únie.
Výstavba D4 a R7 by sa v závislosti od priebehu tendra mala začať v roku 2016 a trvať štyri roky. Odhadované stavebné náklady podľa štátnej expertízy sú 1,325 mld. eur. Na základe súčasných podmienok a expertíznej ceny štát by budúcemu koncesionárovi splácal za dostupnosť D4 a R7 ročne predbežne 135 mil. až 151 mil. eur. Za tridsať rokov by tak mal zaplatiť spolu zhruba 4 mld. až 4,5 mld. eur. Ministerstvo dopravy očakáva, že vysúťažená cena bude nižšia. V prípade využitia zdrojov Slovenského investičného holdingu by sa základná ročná platba štátu koncesionárovi za dostupnosť D4 a R7 mohla znížiť ročne o 5 mil. až 8 mil. eur počas trvania koncesie.