Na hospodárení spoločnosti sa prejavil silnejší kurz amerického dolára. Firma očakáva, že silnejšia americká mena a výkyvy vo výmenných kurzoch budú na jej výsledkoch viditeľné aj v tomto roku.
Čistá strata za posledné tri mesiace minulého roka dosiahla 4,6 milióna eur po strate 115,2 milióna eur v rovnakom období pred rokom. Trhy predpokladali, že spoločnosť vykáže čistý zisk sedem miliónov dolárov.
Puma skončila v červených číslach aj napriek tomu, že jej tržby stúpli o 7,5 percenta na 751 miliónov eur. Slušný odbyt zaznamenala predovšetkým v Severnej a Južnej Amerike, ktoré sa na celkových tržbách podieli zhruba tretinou.
Odvetvie športového oblečenia získava podstatnú časť výrobkov od dodávateľov v Ázii, s ktorými sú kontrakty uzatvorené v amerických dolároch, upozornila agentúra Reuters. Puma uviedla, že pocítila aj slabší ruský rubeľ a výkyvy v kurzoch poľského zlotého a mexického a argentínskeho pesa. Spoločnosť teraz plánuje zvýšiť ceny a podniknúť ďalšie opatrenia, aby negatívny vplyv výmenných kurzov čo najviac zmiernila.
Puma je tretím najväčším svetovým výrobcom športového oblečenia a obuvi za americkou firmou Nike a nemeckým Adidasom. Reputáciu Pumy pošramotil exkurz do oblasti módy a spoločnosť v poslednej dobe masívne míňala za marketing, aby sa pokúsila obnoviť svoju povesť značky pre výkonnostný šport.
Firma vlani vystriedala americkú Nike ako dodávateľa dresov pre anglický futbalový klub Arsenal. V auguste rozbehla svoju zatiaľ najväčšiu marketingovú kampaň, ktorej hlavnou tvárou sa stal šesťnásobný olympijský víťaz Usain Bolt. Jamajský šprintér plánuje ukončiť atletickú kariéru v roku 2017 po majstrovstvách sveta v Londýne.