Napríklad podjazd pod železničnou traťou, ktorý by mal spájať časti Sihoť a Pred poľom, mal byť hotový už pred dvoma rokmi. Doteraz je to však len jedno veľké stavenisko. Mestské zastupiteľstvo preto vyzvalo železnice, aby prehodnotili svoj postup a dokončili predovšetkým tie stavby, ktoré zasahujú do života obyvateľov a návštevníkov mesta.
„Základná vec je, aby sa železnice zamerali najmä na tie stavebné objekty, ktoré súvisia s pozemnými komunikáciami, aby nedošlo ku kolapsu dopravy v Trenčíne. To sú práce, ktoré sa dotýkajú výsostne občanov. Práce na trati si železnice môžu realizovať následne, tie sa už bezprostredne nedotýkajú života občanov,“ zdôraznil mestský poslanec Miloš Mičega.
Na jeho návrh zastupiteľstvo schválilo uznesenie, ktoré tlmočí nespokojnosť občanov s procesom výstavby a predlžovaním termínu pre dokončenie.
Celá modernizácia trate na úseku Trenčín – Zlatovce má podľa Železníc SR vyše 570 prevádzkových súborov a stavebných objektov. Podjazd v časti Pred poľom je jedným z tohto množstva, ale občania mesta ho vnímajú ako jeden z najkritickejších.
Stavba sa začala v novembri 2012 a pôvodne mala byť hotová do konca nasledujúceho roka. Tento termín však železnice nedodržali, dôvodom bola komplikovaná prekládka plynového potrubia. Novým termínom dokončenia bol december 2014. Doteraz však nie je hotový ani podjazd, ani kruhový objazd pri ňom. Bude sa musieť stanoviť ďalší termín. Obyvatelia mesta sú z toho nešťastní a nechápavo krútia hlavami.
„Na stavbe je málo ľudí, a aj tí, čo sú tam, viac postávajú, ako robia. Zdá sa mi, že sa tam len tak motajú, aby nikto nemohol povedať, že sa práce zastavili. Z celej tejto situácie mám pocit beznádeje. Komplikuje nám to situáciu, musíme stavenisko obchádzať kolom dokola, cez blato, po tráve, ako sa dá,“ vraví miestny obyvateľ Anton Hlaváč.
Marta Cverenkárová dodáva, že táto časť mesta bývala vždy tichým sídliskom, a teraz je z neho stavenisko. Prístup k domom majú tunajší obyvatelia veľmi komplikovaný, s obchádzkami. Najhoršie podľa nej je, že to trvá príliš dlho a ľudia stále nevedia, kedy sa to skončí. „Nerozumiem, prečo dokončenie znova posunuli. Bývame tu a vidíme, ako robia, týždeň sa robí, potom dva týždne vôbec. Rodičia bývajú na druhej strane železničnej trate, keby bol podchod spravený, tak som s kočíkom za 15 minút u nich, takto musím obchádzať dookola cez rampy, čo mi trvá o pol hodiny dlhšie,“ povedala Michaela Palatinusová, mamička dvoch malých detí.
Podjazd popod železničnú trať sa stavia kúsok od súčasného železničného priecestia so závorami. Podjazd budú využívať motoristi aj chodci, ktorí teraz prechádzajú cez priecestie. Je to určite nebezpečnejšie, ale v súčasnosti široko–ďaleko jediné spojenie tejto časti mesta so sídliskom Sihoť, kde žije asi 12 000 ľudí. Tí sa obávajú, že pri pokračujúcej modernizácii železničnej trate sa priecestie zatvorí bez toho, aby bol dokončený podjazd. Po modernizácii musia byť totiž všetky priechody cez trať mimoúrovňové.
„O problémoch s rozostavanými objektmi som rokoval s vedením Železníc SR, už s novým generálnym riaditeľom. Situáciu považujem za zložitú, ale v súčasnosti nie za kritickú. Som presvedčený, že stavby, ktoré majú železnice na území mesta rozostavané, v tomto roku dokončia,“ zdôraznil trenčiansky primátor Richard Rybníček.
Hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková uvádza viacero dôvodov, prečo nebol dodržaný termín ukončenia stavby Pred poľom. Bola to napríklad zvýšená hladina spodnej vody, ktorú zistili pri odkopaní, úprava dokumentácie k stavbe oporných múrov a chodníkov v podchode či nútené prekládky rozvodov plynu a vody.
„Tieto dôvody neboli zavinené žiadnou zo zúčastnených strán, išlo o objektívne dôvody, ktoré sú závažné z hľadiska budúcej bezpečnosti a spoľahlivosti stavby. ŽSR chápu, že stavba je najmä obyvateľmi pozorne sledovaná, pretože na dlhší čas sú značne obmedzení v komforte bývania a cestovania, ale ide o náročnú stavbu obrovského rozsahu, na ktorej sa môžu vyskytnúť aj nepredpokladané skutočnosti,“ zdôraznila Martina Pavlíková. Podľa predpokladov ŽSR by podjazd a kruhový objazd Pred poľom mal byť dokončený na jar tohto roku. Na dokončenie celej stavby, teda modernizácie železničnej trate na úseku Trenčín – Zlatovce, však tieto posuny termínov nebudú mať žiadny vplyv, ani časový, ani finančný, ubezpečila Pavlíková.