V minulom roku by podľa očakávania mali dosiahnuť celkovo 93,16 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), čo z predpokladaného výberu mýta 183,33 mil. eur je 50,81 %. Ako vyplýva z údajov Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS), ktoré agentúre SITA poskytlo ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, náklady na prevádzku mýtneho systému by sa tak oproti roku 2013 mali zvýšiť o 33,57 mil. eur, výnosy o 24,67 mil. eur a nákladovosť služby o 13,26 percentuálneho bodu. Dôvodom vlaňajšieho zvýšenia nákladov sú najmä legislatívne zmeny vo fungovaní mýta v objeme 17,46 mil. eur.
K reálnym nákladom a výnosom mýta za jedenásť mesiacov roku 2014 je pripočítaný aj ich odhad za december. Úroky odloženej splatnosti z roku 2011 boli valorizované indexom spotrebiteľských cien (úrok 5,6 mil. eur a valorizácia 466,5 tis. eur). Všetky sumy sú bez DPH, keďže tá nie je náklad.
Ministerstvo dopravy tvrdí, že parametre výberu mýta dodnes ovplyvňuje rozhodnutie predchádzajúcej vlády odložiť splátky za vybudovanie mýtneho systému. „Toto rozhodnutie spôsobilo dodatočné úrokové náklady 5,6 mil. eur. Nastavenie mýtneho systému, keď všetky príjmy z mýta sú príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti, je podľa nášho názoru správne,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. „Samozrejme, ako pri každom systéme, aj tu treba zohľadniť náklady na jeho prevádzku,“ dodal.
Očakávané náklady na samotnú prevádzku výberu mýta za rok 2014, bez ďalších služieb, sú 81,51 mil. eur. Medziročne je o to o 33,07 mil. eur viac. V rámci nákladov úroky za posun splatnosti tvoria 2,24 mil. eur. Ďalšie vlaňajšie náklady išli na overovanie platieb mýta palivovými kartami firme Fleetpay (predbežne 8,56 mil. eur), za služby nezávislého znalca spoločnosti Logica Czech Republic (2,44 mil. eur), za poradenstvo pri prevádzke mýta firme Process Management (616,8 tis. eur) a za právne služby Advokátskej kancelárii Ružička Csekes (24,72 tis. eur). V tomto roku by náklady na prevádzku mýta mali dosiahnuť 79,5 mil. eur a ich podiel na výnosoch by mal klesnúť na 41,98 %. Táto suma zahŕňa overovanie platieb palivovými kartami za 8,59 mil. eur, služby nezávislého znalca za 2,5 mil. eur a poradenstvo za 350 tis. eur.
Prevádzkové náklady na výber mýta v rokoch 2010 až 2013 dosiahli spolu 185,66 mil. eur. Spolu s poradenstvom a právnymi službami v roku 2009, rok pred zavedením mýtneho systému, za 596,7 tis. eur ide o sumu 186,26 mil. eur. Po započítaní očakávaných nákladov v roku 2014 vo výške 93,16 mil. eur prevádzkové náklady predstavujú celkovo 279,42 mil. eur. Legislatívne zmeny v mýtnom systéme v období 2010 až 2014 stáli 27,86 mil. eur, overovanie platieb mýta palivovými kartami 37,14 mil. eur a služby nezávislého znalca 11,77 mil. eur. Na poradenstvo v rokoch 2009 až 2014 išlo 3,17 mil. eur a na právne služby 1,3 mil. eur.
Na mýte sa v rokoch 2010 až 2013 vybralo 609,03 mil. eur a spolu s predpokladanými výnosmi vlani 183,33 mil. eur celkovo 792,36 mil. eur. Výber mýta v uvedenom období dosiahol 141,63 mil. eur (2010), 153,95 mil. eur (2011), 154,8 mil. eur (2012) a 158,66 mil. eur (2013). Podiel prevádzkových nákladov na výnosoch v rokoch 2010 až 2013 tvoril 30,49 % a spolu s vlaňajškom 35,19 %. Nákladovosť služby v rokoch 2010 až 2013 bola postupne 24,78 %, 26,02 %, 32,90 % a 37,55 %.
Investičné náklady na vybudovanie služby elektronického výberu mýta NDS splatila mýtnej spoločnosti SkyToll, a.s. v roku 2013, teda po štyroch rokoch prevádzky systému od roku 2010. Splátky nákladov na investície v rokoch 2010 až 2013 dosiahli spolu 264,85 mil. eur. NDS na to postupne zaplatila 68,17 mil. eur, 64,02 mil. eur, 65,61 mil. eur a 67,05 mil. eur. Celkové náklady, vrátane prevádzkových a investičných, v rokoch 2009 – 2013 dosiahli 451,11 mil. eur, pričom ich podiel na výnosoch mýta v období 2010 až 2013 predstavoval 73,97 %. Nákladovosť služby v týchto rokoch tak dosiahla 72,91 %, 67,61 %, 75,28 % a 79,81 %.