Keďže použitie prostriedkov štátu a eurofondov neprichádza do úvahy, expert je presvedčený, že jedinou reálnou možnosťou financovania, ak nemá byť výstavba D4 a R7 oddialená o niekoľko rokov, je projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP).
„Podľa mňa je veľmi dobré, že skončí politikárčenie okolo tejto témy a na stole budú fakty, ku ktorým sa všetci odborníci, ktorí tomu rozumejú, budú môcť vyjadriť,“ povedal v piatok Palčák. Reagoval tak na štúdiu uskutočniteľnosti projektu PPP na úsekoch D4 a R7, ktorú zverejnilo ministerstvo dopravy.
„Z použitých čísel vychádza, že forma PPP je ekonomicky výhodná. VÚD sa zaoberal touto štúdiou a konštatovali sme, že je to dosť konzervatívny prístup a myslíme si, že PPP je výhodný v tomto projekte,“ uviedol Palčák.
Súčasná ekonomická situácia je podľa odborníka už iná ako v čase realizácie prvého projektu PPP na R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami. Vtedy totiž nebola dostatočná súťaživosť záujemcov, hlavne z hľadiska financovania.
„Podľa informácií sa už hlásia niektorí silní investori a potenciálni uchádzači o koncesiu. Myslím si, že záujem o tento projekt bude dosť veľký,“ predpokladá Palčák v súvislosti s PPP na úseky D4 a R7.