Podľa agentúry Reuters sa tak priblížil zánik plazmových obrazoviek, ktorým sa nepodarilo udržať krok s obrazovkami z tekutých kryštálov (LCD).
LG svoje rozhodnutie zdôvodnila poklesom dopytu po plazmových televízoroch. Výrobcovia v minulosti do plazmových televízorov silno investovali, v súčasnosti však tieto prístroje v predaji výrazne zaostávajú za televízormi s LCD obrazovkami. Výrobu plazmových televízorov už v uplynulých rokoch zastavili firmy Panasonic, Sony, Hitachi či Pioneer.
Podľa analytikov sa plazmové televízory nie sú schopné po technickej stránke prispôsobiť pokroku v rozlíšení obrazu, navyše majú väčšiu spotrebu a viac sa zahrievajú než LCD televízie, píše agentúra Reuters.
„Kombinácia všetkých týchto faktorov tlačí výrobcov k tomu, aby sa sústredili na LCD technológiu,“ upozorňuje jeden z analytikov maklérskej spoločnosti IBK Securities. Výskumná firma NPD DisplaySearch v júli predpovedala, že celosvetové dodávky plazmových televízorov v budúcom roku prudko klesnú na iba 500 000 prístrojov z tohtoročných 5,2 milióna.