Volkswagen totiž predstavil vynovené modely vyrábané v Bratislave – Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Škoda zase oficiálne ukázala novú Fabiu, teda automobil, ktorý je podľa záujmu Slovákov legendou našich ciest. Škoda si od zlepšeného dizajnu sľubuje vzbudenie nadšenia hlave u mladých zákazníkov. Cena novej Fabie pre slovenský trh nebola ešte zverejnená, ale v susednej Českej republike by sa po prepočítaní na eurá mala pohybovať okolo úrovne 8 700 eur.
„Typickým znakom novej Fabie je tvar chameleóna. Konečný výzor automobilu určuje zákazník a po započítaní všetkých doplnkov si môže vybrať až zo sto možností konečnej podoby automobilu,“ povedal Jozef Kabaň, šéf dizajnu v značke Škoda.
Napríklad kombinácia modrej karosérie s čiernou strechou dáva Fabii čisto športový charakter. V bielom zas auto pôsobí viac nenápadne až rodinne. Fabia bola v roku 2013 druhým napredávanejším automobilom na Slovensku po Octavii.
„Od spustenia výroby si Fabiu vo svete kúpilo viac ako tri milióny zákazníkov a v tomto úspechu chceme pokračovať aj naďalej,“ uviedol predseda predstavenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
„Na rozdiel od predchádzajúceho modelu sa bude auto predávať s mierne lepšou výbavou a cena bude napriek tomu veľmi podobná,“ priblížil Karel Sklenář, konateľ Škoda Auto Slovensko. Autosalón Mondial de l‘Automobile‘ v Paríži predstavil nové generácie modelov Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi.
V predstavených automobiloch sa po prvý raz v histórií značky Škoda dá prepojiť mobilný telefón s palubným počítačom vozidla. Nové motory v kombinácii s nižšou hmotnosťou znížili spotrebu automobilu o 17 percent, čím sa konečná spotreba dostáva pod päť litrov na sto kilometrov. Z automobilov vyšších tried získa Fabia asistenčné systémy, zvyšujúce bezpečnosť a komfort z jazdy.
„Nie je tajomstvom, že v budúcnosti plánuje Škoda preraziť aj v segmente SUV automobilov,“ priblížil súčasný vývoj Kabaň. Na budúcom salóne v Ženeve plánuje automobilka predstaviť novú Škodu Superb.

Z automobilov vyrábaných na Slovensku mali v Paríži premiéru plug–in hybrid Porsche Cayenne a po predstavení v Číne zaznamenal svoju európsku premiéru Volkswagen Touareg. Plug–in hybrid Porsche Cayenne je automobil, ktorý zákazníci môžu nabíjať aj priamo v elektrickej sieti a s jeho masovou výrobou priamo na Slovensku sa počíta v priebehu budúceho roku. Budúcnosť výroby veľkých SUV automobilov momentálne však ohrozuje konflikt v Rusku.
„Situáciu pozorne sledujeme a prípadné výpadky vieme nahradiť rastom na ďalších trhoch,“ povedal šéf bratislavského závodu Volkswagenu Albrecht Reimold. Pre bratislavský závod je Rusko jedným z top desiatich trhov. Do Ruska vyvezie každé piate auto žilinská Kia, ktorá tento mesiac zaznamenala mierne problémy s exportom.
„V dôsledku zhoršujúcej sa ekonomickej situácie a slabnúceho rubľa, v súčasnosti už aj naša spoločnosť začína pociťovať znížený záujem zo strany ruských zákazníkov. Aj napriek tomu však aktuálne naďalej naplno využívame kapacitné možnosti závodu a priebežne plníme tohtoročný výrobný plán,“ uzavrel Jozef Bačé, hovorca Kia Motors Slovakia.
