Firma škatule pred štyrmi rokmi nahradila umelohmotnými taškami, aby tak bola šetrnejšie k životnému prostrediu. Tento krok sa však nestretol s priaznivým prijatím, píše agentúra DPA.
Koncepciu označovanú ako „múdra malá taška“ navrhol renomovaný dizajnér Yves Behar. Topánky sa do červených tašiek na viac použití vkladajú v jednoduchom ráme z lepenky, čo znižuje spotrebu papiera.
„Puma uviedla na trh inovatívny obalový systém pre obuv. Ten však v obchode a u našich zákazníkov nefungoval,“ povedal nemeckému denníku Wirtschaftswoche šéf podniku Björn Gulden.
Podľa hovorkyne firmy sa tašky s topánkami v porovnaní s papierovým škatuľami horšie skladujú. Navyše je do nich ťažšie dať späť topánky, ktoré si zákazník vyskúšal. Spoločnosť sa preto rozhodla pre návrat ku škatuliam, ktoré však budú výhradne z recyklovaného papiera.
Puma je tretím najväčším výrobcom športového oblečenia a obuvi na svete za konkurentmi Nike a Adidas, za ktorými v posledných rokoch čoraz viac zaostávala. Firma sa teraz snaží vylepšiť si imidž rozsiahlymi investíciami do marketingu a sponzorstva.