Puma sa vracia k papierovým škatuliam, eko obal neuspel

Nemecký výrobca športového tovaru Puma bude opäť predávať obuv v klasických papierových škatuliach.

31.08.2014 09:05
Puma, inteligentná malá taška Foto:
Inteligentná malá taška spoločnosti Puma.
debata

Firma škatule pred štyrmi rokmi nahradila umelohmotnými taškami, aby tak bola šetrnejšie k životnému prostrediu. Tento krok sa však nestretol s priaznivým prijatím, píše agentúra DPA.

Koncepciu označovanú ako „múdra malá taška“ navrhol renomovaný dizajnér Yves Behar. Topánky sa do červených tašiek na viac použití vkladajú v jednoduchom ráme z lepenky, čo znižuje spotrebu papiera.

„Puma uviedla na trh inovatívny obalový systém pre obuv. Ten však v obchode a u našich zákazníkov nefungoval,“ povedal nemeckému denníku Wirtschaftswoche šéf podniku Björn Gulden.

Podľa hovorkyne firmy sa tašky s topánkami v porovnaní s papierovým škatuľami horšie skladujú. Navyše je do nich ťažšie dať späť topánky, ktoré si zákazník vyskúšal. Spoločnosť sa preto rozhodla pre návrat ku škatuliam, ktoré však budú výhradne z recyklovaného papiera.

Puma je tretím najväčším výrobcom športového oblečenia a obuvi na svete za konkurentmi Nike a Adidas, za ktorými v posledných rokoch čoraz viac zaostávala. Firma sa teraz snaží vylepšiť si imidž rozsiahlymi investíciami do marketingu a sponzorstva.

debata chyba
Viac na túto tému: #Nike #Adidas #Puma