Na Benešovsku boli dôvodom uzávierok práce na kilometri 42,7. Robotníci tam v noci zo sobotu na nedeľu namontovali tri mostné nosníky, každý z takýchto úkonov si vyžadoval jedno úplné uzavretie cesty. Prvá, ktorá sa začala v sobotu po 22:00 zastavením dopravy v smere na Brno, mala mierne oneskorenie. Pred polnocou bol prvý nosník osadený a uzavretý úsek bol pre dopravu otvorili o 23:50.
Obrí žeriav postupne zdvíhal 70-tonový diel a kládol na opory budúceho mosta. V okolí diaľnice bolo vtedy pre zastavenú dopravu nezvyčajné ticho, ktoré narúšal len zvuk žeriavu.
„Most sa vymieňa, pretože ten pôvodný bol nevyhovujúci a diaľnica sa tiež o niekoľko desiatok centimetrov rozširuje. Preto bolo potrebné, aby sa aj opory mosta položili ďalej od seba,“ uviedla hovorkyňa stavebnej spoločnosti Eurovia CS Iveta Štočková.
Na Vysočine si v nedeľu vyžiada uzávierky montáž nosníkov na 107. kilometri. Doprava mala byť zastavená štyrikrát vždy na štvrť hodiny, autá museli čakať. Prvýkrát mala byť prevádzka prerušená o 04:30. Uskutočnila sa však až o hodinu neskôr, trvala namiesto štvrťhodinu až polhodinu. Všetky práce sa nakoniec ukončili v nedeľu pred 10:15 h.
Už vlani v lete bola hlavná česká diaľnica opakovane uzavretá pre demoláciu mostov, ktoré prekážali plánovanému rozšíreniu vozovky. Stavebné práce si vtedy vynútili nočné uzávierky, ktoré sa ale pre komplikácie v niekoľkých prípadoch o niekoľko hodín predĺžili. Najvyťaženejšia česká diaľnica je zhruba desať rokov za svojou životnosťou. Celá oprava medzi Mirošovicami na 21. kilometri a Kývalkou na 182. kilometri by podľa odhadov mala stáť 14 miliárd českých korún.