Škoda prvýkrát za polrok predala pol milióna áut

Automobilka Škoda Auto v prvom polroku predala 522 500 vozidiel, o 12,5 percenta viac ako vlani v rovnakom období.

09.07.2014 11:25
debata

Dôvodom vyššieho predaja sú zrejme nové modely vozidiel, úspech v západnej Európe mala oktávia. V júni predala Škoda Auto 94 500 vozidiel, čo je medziročne o 8,1 percenta viac a je to rekordný júnový predajný výsledok automobilky. Škoda Auto o tom informovala v stredu v tlačovej správe.

Škoda prvýkrát v histórii v prvom polroku predala viac ako pol milióna vozidiel. „Nová Škoda Octavia získava nové skupiny zákazníkov, dodávky zákazníkom v západnej Európe za prvý polrok vzrástli o 47,4 percenta,“ uviedla Škoda. Automobilka nedávno začala predávať novú Octaviu G-Tec s pohonom na stlačený zemný plyn. V auguste uvedie na trh novú verziu vozidla Octavia Scout a na jeseň prvýkrát predstaví novú generáciu vozidla Škoda Fabia. Už skôr potvrdila plánovanú výrobu nového vozidla v Kvasinách. Podľa niektorých zdrojov by tam mala vyrábať model športovo-úžitkového vozidla (SUV) s pracovným názvom Snowman. Do roku 2016 chce Škoda predstaviť každého pol roka nový alebo prepracovaný model.

V západnej Európe automobilka v prvom polroku dodala zákazníkom 217 900 vozidiel, o 17 percent viac ako v rovnakom období minulého roka. V júni narástli predaja Škody v západnej Európe o 9,4 percenta na 39 100 vozidiel. V Nemecku si v júni automobilka v prvom polroku polepšila o 12,2 percenta na dodaných 76 600 áut. V júni tam predaja stúpli medziročne o 4,9 percenta, predalo sa 15 000 vozidiel.

Vo východnej Európe mladoboleslavská automobilka dodala v prvom polroku 58 700 vozidiel, o 400 áut menej než vlani. V Rusku dodala v tomto období zákazníkom 42 000 áut, o 800 menej ako v prvom polroku vlani. V júni sa predaje značky v Rusku znížili o 1200 vozov na 7900.

V strednej Európe si v prvých šiestich mesiacoch tohto roka Škoda polepšila o 27,6 percenta, predala 78 600 áut. V júni vzrástol počet dodávok v strednej Európe o 15,6 percenta na 13 300 dodaných vozidiel. V Českej republike dosiahla Škoda v prvom polroku predajný nárast o 22,9 percenta, predala 34 800 áut.

Najsilnejším trhom značky zostáva Čína. V prvom polroku zvýšila Škoda svoje predaje v Číne o 8,7 percenta na 130 700 vozidiel. V júni ich tam predala 23 600, čo je medziročne o 11,3 percen­ta viac.

Mladoboleslavská Škoda Auto vytvorila v prvom štvrťroku prevádzkový zisk 185 miliónov eur, čo je medziročne nárast o 65,2 percenta. V najbližších rokoch chce firma naďalej rásť a zvýšiť svetový predaj na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne.

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Auto