„Musíme odstrániť zbytočný balast, to znamená štandardizovať postupy a štruktúry a udržať ich vo všetkých našich továrňach po svete čo najštíhlejšie,“ uviedol Winterkorn. Volkswagen čakajú výdavky na rozširovanie vysoko adaptabilnej výrobnej platformy a na vývoj úspornejších motorov. Bude musieť zápasiť aj s cenovými zľavami u predajcov a silným kurzom eura.
„Volkswagen musí pod tlakom silnejúcej konkurencie preniesť do všetkých oblastí skupiny nekompromisnú precíznosť a oddanosť veci, ktorú preukazuje u svojich automobilov,“ uviedol šéf koncernu, ktorý má výrobný závod aj na Slovensku. „Musíme vo výrobe bojovať o každú minútu, musíme ďalej znižovať náklady,“ dodal.
Volkswagen vlani predstihol v predaji amerického rivala General Motors a stal sa druhým najväčším predajcom automobilov na svete za japonským konkurentom Toyota Motor. Skupina zvýšila predaj o päť percent na 9,73 milióna vozidiel, čo bolo o približne 15 000 viac, než predala spoločnosť General Motors. Predaj Toyoty stúpol o dve percentá na 9,98 milióna vozidiel. Volkswagen sa do roku 2018 chce stať najväčším výrobcom automobilov na svete.