Železnicu pri Žiline zmodernizuje skupina vedená TSS Grade

Železničný úsek Považská Teplá - Žilina zmodernizuje pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu medzinárodné Združenie TEBS vedené spoločnosťou TSS Grade, a.s. Bratislava.

08.01.2014 08:00
debata

Stavebné práce plánované na tri roky má vykonať za 127,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 70,8 % z predpokladanej ceny 180,6 mil. eur. Ide o druhú etapu modernizácie železničnej trate z Púchova do Žiliny a jej súčasťou je aj obnova staníc Bytča a Dolný Hričov.

Ďalšími členmi úspešného združenia, ktoré vo verejnej súťaži predložilo druhú najnižšiu cenovú ponuku, sú firmy Bögl a Krýsl, k.s., Praha, Eiffage Construction Slovenská republika, s.r.o., Bratislava a Swietelsky Baugessellschaft G.m.b.H., Linz. Subdodávatelia združenia by mali uskutočniť práce v objeme 71,71 mil. eur, čo je 56,1 % zo zmluvnej ceny. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) informovali o výsledku tendra vo Vestníku verejného obstarávania, zmluvu s vybraným zhotoviteľom podpísali už vlani v decembri. Projekt má byť financovaný z peňazí Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.

Súťaž na modernizáciu železničného úseku z Považskej Teplej do Žiliny začala ešte vo februári 2012 a ponuky ôsmich uchádzačov sa otvárali o dva mesiace neskôr. Najnižšiu cenu navrhla spoločnosť Alpine Slovakia, spol. s r.o., a to 126,33 mil. eur, ale ŽSR ju vylúčili pre nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky. Tretiu najlacnejšiu ponuku predložila skupina Doprastav, a.s. Bratislava a Subterra a.s., Praha – 132,45 mil. eur.

Železnice vyradili okrem najlacnejšej aj najdrahšiu ponuku od združenia Chládek & Tintěra, s.r.o. Bratislava a ViOn a.s., Zlaté Moravce vo výške 155,94 mil. eur. Dôvodom bolo, že firmy nevysvetlili ponuku na požiadanie komisie v požadovanom termíne. Združenie firiem Viamont DSP a.s., Ústí nad Labem a Strabag s.r.o., Bratislava, ktoré dalo druhú najvyššiu ponuku 155,21 mil. eur, zas podľa železníc neakceptovalo predĺženie lehoty viazanosti ponúk do konca roka 2013, nepredložilo doklad o viazanosti ponuky, čiže ako keby svoju ponuku stiahlo.

TSS Grade vedie aj Združenie pod Brezinou, ktoré modernizuje železničný úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá za 244,97 mil. eur bez dane. Ďalšími členmi združenia sú Bögl a Krýsl, k.s. a chorvátska firma Konstruktor-Inženjering zo Splitu. Spomínanú zákazku získali v októbri 2012 tiež s druhou najnižšou cenovou ponukou. ŽSR predtým dvakrát vylúčili skupinu Skanska, ktorá chcela trať pri Trenčíne zmodernizovať za 201 mil. eur, teda o 44 mil. eur lacnejšie. TSS Grade následne prešla reštrukturalizáciou pre dlhy voči partnerom.

debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #vlak