Napríklad vozidlo Peugeot 508, ktoré má v Británii odporúčanú predajnú cenu 29 000 dolárov sa na Kube predávaza 262 000 dolárov. Štát, ktorý má na predaj nových vozidiel monopol, nastavil cenovky o viac než 400 percent vyššie, než je bežné v zahraničí.
„Ceny sú šialené. Žiadny Kubánec, ktorý pracuje v štátnej sfére, si nemôže dovoliť zaplatiť také peniaze,“ citoval britský spravodajský server BBC jednu zo žien, ktorá sa prišla pozrieť do autosalónu v havanskej štvrti Miramar.
„Nemáme slov, je to ohromujúce. Nechápem, akú má štát stratégiu. Možno je to len skúšobná doba. Ceny sú premrštené,“ vyhlásil muž menom Antonio. Ďalší ľudia, ktorí sa na predaj áut prišli pozrieť, ceny označili za „bláznivé“ a celú ponuku za „pohŕdanie“.
Vláda vysoké ceny zdôvodnila tým, že zisk z predaja poputuje do osobitného fondu na rozvoj verejnej dopravy. BBC v tejto súvislosti pripomenula, že priemerná mesačná mzda v štátnej sfére je 20 eur.
Liberalizácia predaja áut bola jednou z viac ako 300 reforiem navrhnutých prezidentom Raulom Castrom, ktorý prevzal moc po svojom chorľavom bratovi Fidelovi. Sériu hospodárskych reforiem v roku 2011 schválil VI. zjazd Komunistickej strany Kuby.
Kubánci doteraz vo veľkom prevádzkujú auta z 50. rokov minulého storočia alebo aj staršie. Je to preto, že do septembra 2011 bolo možné voľne predávať alebo kupovať len tie automobily, ktoré sa na ostrove vyskytovali pred revolúciou z roku 1959. Kubánci tiež stále jazdia sovietskymi autami z obdobia, keď bol niekdajší Sovietsky zväz najväčším kubánskym spojencom.