Záujem o televízory rastie. Pomáha to Slovensku

S príchodom vianočných sviatkov v Európe rastie záujem o televízory vyrobené na Slovensku.

07.12.2013 09:00
televízia, televízor, obchod, elektronika, TV Foto: ,
Ilustračné foto
debata (17)

V zimných mesiacoch tak aj keď slabšie platenú prácu za montážnymi linkami nachádzajú tisícky ľudí. V časoch štyristotisícovej nezamestnanosti je pre veľa ľudí vítanou možnosťou mať možnosť zarobiť od tristo do štyristo eur v čistom. Vlajkovými loďami slovenského elektrotechnického priemyslu sú dve fabriky spoločnosti Samsung, závod Foxconnu, UMC a dve továrne Panasonicu.

„V októbri sme vyrobili viac ako milión televízorov, čo je pre spoločnosť historicky najvyššia výroba v rámci jedného mesiaca a dopyt je silný predovšetkým po televízoroch s väčšou uhlopriečkou,“ povedal Jaroslav Juriga, hovorca Samsung Electronics Slovakia. Fabrike pomáha zvýšený dopyt obchodníkov spôsobený príchodom vianočných sviatkov.

„Výroba v našej spoločnosti má sezónny charakter. V období rastúceho dopytu a vyššieho objemu výroby prijímame približne dvesto zamestnancov prostredníctvom agentúr dočasného zamestnávania,“ pokračoval Juriga.

Samsung Electronics Slovakia vyrába televízory hlavne pre európsky trh, Blízky východ a severnú Afriku. Stabilne v závode pracuje asi dvetisíc zamestnancov a po zarátaní subdodávateľov sa počet pracujúcich ľudí podieľajúcich sa na výrobe televízorov blíži k desiatim tisícom.

Keďže zamestnancov prijímajú aj fabriky nadviazané na hlavné elektrotechnické závody, na internete dnes nie je problém nájsť inzeráty hľadajúce ľudí na zapájanie rozvodových skríň, spájkovanie plošných spojov či na prácu podľa technických výkresov s bežným ručným náradím.

„S príchodom zimy momentálne máme zvýšený záujem o ľudí od rôznych elektrotechnických fabrík,“ potvrdila Dominika Vargová z personálnej agentúry Luto Automotive. Slovenský elektrotechnický priemysel podľa ekonomických ukazovateľov šliape výborne a v tomto roku sa stal najrýchlejšie rastúcim segmentom v rámci spracovateľskej výroby. „Počas prvých deviatich mesiacov vzrástla produkcia elektrických zariadení medziročne v priemere o takmer 34 percent. Úzka previazanosť s Nemeckom momentálne zaručuje slušný dopyt podporený pozitívnym výhľadom na jeho udržanie,“ zhodnotil analytik VÚB banky Andrej Arady.

Aj na Slovensku veľké obchodné siete zaznamenávajú zvýšený dopyt po nových televízoroch. „Najväčší záujem je o televízory s veľkými uhlopriečkami za nižšie ceny. Pri porovnaní so zahraničím slovenskí zákazníci dávajú prednosť veľkosti televízora pred jeho funkčnou vybavenosťou,“ povedala Jana Choroušová, hovorkyňa spoločnosti Datart International. Na Slovensku je u tohto predajcu elektroniky len tretina z predaných televízorov so Smart funkciami. Na porovnanie v susednej Českej republike je každý druhý predaný televízor s funkciami slúžiacimi na prehliadanie internetu, hranie online hier či na komunikáciu cez Skype.

„Preferencie zákazníkov sa líšia najmä v priemernej hodnote vynaloženej na televízor, kde slovenský zákazník si pochopiteľne môže dovoliť minúť menej ako zákazník v západnej alebo severnej Európe,“ uzavrel Karol Krupa zo spoločnosti Electro World.

© Autorské práva vyhradené

17 debata chyba
Viac na túto tému: #priemysel #televízor