Panasonic sa tak ako posledný z japonských producentov stiahne z tohto trhu. Spoločnosť už tiež zastavila vývoj nových plazmových televízorov.
Vlani mal Panasonic na svetovom trhu s plazmovými televízormi podiel 16,5 percenta. Výrazne tak zaostával za svojím juhokórejským konkurentom Samsung Electronics, ktorý mal viac ako polovicu trhu.
Výrobcovia v minulosti do plazmových televízorov výrazne investovali, v súčasnosti sa však tieto prístroje predávajú oveľa menej ako televízory s obrazovkami z tekutých kryštálov. Podľa výskumnej spoločnosti DisplaySearch sa vlani plazmové prístroje na celosvetových dodávkach televízorov podieľali necelými šiestimi percentami.
Panasonic v uplynulých dvoch rokoch utrpel stratu 15 miliárd dolárov. Firma už minulý mesiac oznámila, že sa stiahne z trhu s inteligentnými telefónmi v Japonsku a ďalej sa bude zameriavať na rozvíjajúce sa trhy. Tam chce pod svojou značkou predávať iba tie prístroje, ktoré pre neho vyrobili iné firmy.