Yahoo vyfúkla Mayerovú svojmu konkurentovi Google, aby ukončila obdobie straty pozícií a pokúsila sa o návrat k starej sláve.
Aktívne kroky, ktorými sa Mayerová od svojho nástupu snaží rozšíriť množstvo používateľov a pripraviť tým podmienky pre rast príjmov z reklamy, viedli k posilneniu akcií Yahoo od jej nástupu na takmer dvojnásobok, uviedla agentúra AP.
Mayerová dodala, že údaj o počte zákazníkov nezahŕňa používateľov blogovej služby Tumblr. Tú Yahoo tento rok prevzala za 1,1 miliardy dolárov. Pripustila ale, že veľká časť nových používateľov je výsledkom rýchleho rastu jej čínskeho partnera Alibaba Group.
Napriek zvýšeniu počtu používateľov a prevádzky na sieti sa Yahoo stále nedarí posilniť tržby z internetovej reklamy, hlavného zdroja jej príjmov. Kontrastuje to so silným rastom príjmov u jej konkurentov Google a Facebook. Mayerová upozornila na to, že jej stratégia bude prinášať výsledky postupne počas troch rokov.
Yahoo minulý týždeň predstavila nové logo ako súčasť zmien, ktorými firma za nového vedenia prechádza. Firma za posledný rok kúpila desiatky malých nových internetových firiem, zameraných hlavne na služby a technológie pre inteligentné telefóny a tablety.
Yahoo patrí vo svojom odbore k priekopníkom a na konci 90. rokov to bol dominantný poskytovateľ e-mailových kont zdarma. Firmu ale neskôr dohnala a predbehla konkurencia. Analytici konštatujú, že spoločnosť v minulých rokoch zaspala a nedokázala včas reagovať na pokles príjmov z reklamy.