Prevádzkový zisk firmy za obdobie od apríla do júna medziročne vzrástol o 47,5 % na 9,53 bil. juhokórejských wonov (KRW). Profit divízie mobilných zariadení stúpol o 52 % na 6,28 bil. KRW, oproti minulému štvrťroku však klesol o 3,5 %.
Technologický gigant v komentári k výsledkom uviedol, že vstupuje do obdobia roka, ktoré je pre výrobcov technológií typicky silné. „Očakávame preto, že obrat spoločnosti Samsung Electronics bude ďalej rásť. Nemôžeme však prehliadať pomalé oživovanie ekonomiky v Európe a riziko, ktoré predstavuje zostrujúca sa konkurencia na poli smartfónov a iných produktov,“ píše sa v stanovisku firmy.
Samsung nezverejňuje detaily predajov svojich mobilných zariadení, analytici však odhadujú, že firma počas druhého kvartálu predala 72 až 75 mil. zariadení a zvýšila tak náskok pred najbližším konkurentom, Apple. V tomto období spoločnosť tiež na trh uviedla svoj hlavný produkt Galaxy S4, ktorý je dosiaľ najtvrdším útokom Samsungu na iPhone od Apple a podporila ho masívnou reklamnou kampaňou.
Trh s výkonnými smartfónmi však už na rozvinutých trhoch spomaľuje a ázijský výrobca teraz musí investorov presvedčiť, že svoj rast dokáže držať aj pri prenikaní do nižších cenových segmentov, kde mu konkurujú najmä čínske firmy ako Huawei Technologies a ZTE. Obavy analytikov sa odrazili aj na cenách akcií Samsung Electronics, ktoré od júna stratili 14 % hodnoty.