Táto investícia je podľa strany pre Slovensko nevýhodná. „Jediný výsledok, ktorý prinesie, je premiestnenie prekladiska z Čiernej nad Tisou do blízkosti Viedne. Prehĺbi nezamestnanosť na východe Slovenska, a zníži aj ekonomickú výkonnosť,“ uvádza sa v stanovisku strany, ktoré poskytol podpredseda strany Most-Híd Zsolt Simon. Strana vyzýva vládu SR, aby radšej rokovala o modernizácii a rozšírení prekladiska na východe Slovenska, aby sa tu tvorili pracovné miesta.
Ako sa ďalej uvádza v stanovisku strany Most-Híd, vo Viedni sa plánuje stavba nákladného terminálu na rozlohe približne 200 hektárov, Rakúsko si z realizácie projektu sľubuje vytvorenie 3000 nových pracovných miest a ročné príjmy 120 miliónov eur. Podľa strany je prekladisko vo Viedni najhorším riešením pre Slovensko. Tovar z východu je a bude potrebné preložiť na európsku železničnú sieť, otázka však je kde sa to bude diať, uvádza Most-Híd.
Na preskúmaní možnosti napojenia Viedne na ruskú Transsibirsku magistrálu a následnej prípadnej realizácii sa v piatok predbežne dohodli šéfovia železničných spoločností Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska, Cieľom je zvýšiť objem nákladnej dopravy a prepojiť strednú Európu s trhmi v Ázii. Železničné spojenie z Viedne do Vladivostoku by sa mohlo stať vážnou konkurenciou pre lodnú dopravu.