Súkromný RegioJet bude používať na Slovensku renovované vlaky Talent

Spoločnosť RegioJet, člen českej skupiny Student Agency, bude na prepravu cestujúcich na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno od 4. marca používať deväť vlakov Talent vyrobených ešte v roku 2004.

12.02.2012 09:28
Vlak, RegioJet
Od marca budú na trase Bratislava - Komárno jazdiť súkromné vlaky firmy RegioJet.

Súkromný dopravca tvrdí, že po následnej úprave, kompletnej revízii, ako aj výmene pohonných jednotiek a ďalších revitalizačných činnostiach ide vlastne o nové špičkové moderné vlakové súpravy. „Z tohto pohľadu sa ešte realizujú úpravy interiéru tak, aby boli vlaky pred začiatkom pravidelnej prevádzky kompletne pripravené,“ uviedol riaditeľ komunikácie Student Agency a zákazníckeho servisu RegioJet Aleš Ondrůj.

Vlaky Talent, v ktorých sa budú voziť ľudia z hlavného mesta Slovenska na Žitný ostrov a späť, predtým používal nemecký prepravca Priegnitzer Bahn v regionálnej osobnej doprave. Cena jedného vlaku je 3,2 mil. eur. Celková životnosť upravených vlakov od výrobcu Bombardier je podľa RegioJet tridsať rokov. Vlaky domáceho štátneho prepravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., ktoré budú premávať medzi Bratislavou a Komárnom do 3. marca, majú viac než tridsať rokov. „A to bez akýchkoľvek rekonštrukcií či úprav a za výrazne vyššie náklady na jeden kilometer,“ dodal zástupca RegioJet.

Prepravca si vlaky prenajal na operatívny lízing a tento spôsob ich získania je podľa neho pre štát a daňových poplatníkov výhodnejší. „Nie je dôvod, prečo by štát mal vynakladať miliardy na obnovu vozového parku. Toto je úloha dopravcov, aby objednávateľovi šetrili peniaze a sami si zabezpečili získanie moderného vozového parku,“ informoval ďalej Ondrůj. Operatívne lízingy, keď sa vozidlá prenajímajú na obdobie trvania kontraktu s objednávateľom, sú podľa neho bežným a najefektívnejším spôsobom v celej západnej Európe.

Zmluvu o prevádzke osobnej dopravy na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno podpísali ministerstvo dopravy a RegioJet 27. decembra 2010. Je uzatvorená na takmer deväť rokov od marca 2012 do decembra 2020 na dopravné výkony približne 1,2 mil. vlakokilometrov ročne pri nákladoch 5,7 eura na kilometer. Firma plánuje ročne po celej trase prepraviť do 1,9 mil. cestujúcich. V tomto roku vzhľadom na začatie prevádzky v marci bude cestujúcich pravdepodobne menej. Dopravca sa zaviazal, že 94 % všetkých vlakov príde včas. Ak budú meškať viac ako 30 minút, musí spoločnosť za každý zmeškaný vlak zaplatiť sankcie.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba