Firma šoféra prijala po tom, ako denník Pravda zverejnil prieskum manažérskych výhod medzi 37 firmami, v ktorých štát vlastní podiel a na ich prevádzku sa teda priamo alebo nepriamo skladajú všetci daňovníci.
Prijatie šoféra zdôvodňuje Ronec prostredníctvom hovorcu Rastislava Čépeho potrebou bezpečnosti. „Vo firmách, ktoré majú ročne niekoľkostomiliónový obrat, sa prirodzene dbá na bezpečnosť vrcholových manažérov pri služobných cestách. Preto spoločnosť Tipos prijala do pracovného pomeru nového zamestnanca, ktorý vykonáva funkciu vodiča,“ vraví Čépe.
Podobné výhody však nemajú ani manažéri v slovenských telekomunikačných firmách. Potvrdili to hovorcovia Orangeu, Slovak Telekomu i Telefóniky, v ktorých špecializovaného šoféra vyhradeného výlučne pre jedného človeka nemajú ani generálni riaditelia. Ročný obrat všetkých troch spomínaných firiem prekročil v roku 2009 takmer 1,2 miliardy eur. Výnosy Tiposu v roku 2010 boli takmer 305 miliónov eur.
Po zverejnení letného prieskumu viaceré spoločnosti s majetkovými podielmi štátu tvrdili, že náklady na služobné autá či šoférov budú okresávať. Takto sa vyjadrili tri železničné spoločnosti, Slovenská elektrizačná prenosová sústava i ďalšie firmy.