Zákazy pre nákladiaky nevyriešia problémy všade

Zákaz jazdiť kamiónom po cestách druhej a tretej triedy nie je všeliek. Návrh rezortu dopravy by mal pomôcť najmä obciam, ktorým ťažké autá ničia cesty a obyvatelia sa sťažujú na priveľký hluk. Ani takéto opatrenie však nepomôže v každom kúte Slovenska.

22.04.2011 07:54
kamión, cesty Foto:
Ilustračné foto
debata

„Cesta tretej triedy ide stredom starej časti obce. Z praktického hľadiska sa však nedá nijako obísť. Nie je tu súbežná cesta, po ktorej by mohli kamióny jazdiť,“ opísal Dušan Antál, starosta Hliníka nad Hronom na strednom Slovensku. Obci by podľa jeho slov pomohol akurát obchvat, ktorý by dopravu odklonil.

Pre samotný zákaz by sa totiž nákladné autá nemali ako dostať do ďalších nasledujúcich obcí ako napríklad Dolná a Horná Ždaňa či Trnávka. „Jazdia tadiaľto prevažne slovenské nákladné autá, ktoré vozia napríklad drevo,“ povedal Antál. Zároveň sa veľa obyvateľov okolitých obcí živí autodopravou a na nákladných autách jednoducho jazdia ráno do práce a večer naspäť.

Sú však obce, ktorým môže podobné opatrenie vytiahnuť tŕň z päty. „Privítali by sme takýto krok, a určite tak urobí aj viac obcí,“ skonštatoval Jozef Mičieta, starosta obce Veľké Rovné na Považí.Kamióny jazdia rovno stredom tejto obce. Skracujú si cestu, aby smerom na západ Slovenska nemuseli z Čadce zachádzať do Žiliny. „Stačilo by pritom dať zákazovú značku do Kotešovej a Turzovky,“ dodal Mičieta.

Počas zimy je dokonca cez obec prejazd zakázaný, keďže sa tam nachádza kopec a cesta by bola pre nákladné autá nebezpečná. Od jari až do jesene však kamióny ničia obecnú cestu, ktorá na takú záťaž stavaná nebola. „Videl som už aj bieloruské kamióny, no jazdia aj poľské nákladné autá,“ vymenoval Mičieta.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy