Mikloš chce zastaviť kšeftovanie s investičnými stimulmi

Do spracovateľského priemyslu by mal investor dostať stimuly len vtedy, ak ide do zaostalejších regiónov, hovorí minister financií Ivan Mikloš.

29.07.2010 09:34
Ivan Mikloš, Ján Počiatek Foto:
Minister financií Ivan Mikloš
debata (1)

Investičné stimuly by mali byť podľa ministra financií Ivana Mikloša za presne stanovených podmienok nárokovateľné. Podľa ministra by sa tak zabránilo s kšeftovaním pri prideľovaní týchto investičných stimulov. „My sme presadzovali tézu, ktorú považujem za správnu, aby to bolo nárokovateľné, aby za predpokladu splnenia istých veľmi jasne zadefinovaných kritérií, mal ten investor nárok na tieto stimuly. Ten princíp považujem za kľúčový, pretože to by sme sa vyhli tomu, že sa s tým bude kšeftovať. Že niekto stimuly dostane, iný nedostane, pretože to vytvára priestor na rôzne nekalé praktiky,“ povedal Mikloš.

Podľa ministra súčasná vláda sa zrejme vráti k pravidlám prideľovania investičných stimulov, ktoré boli vypracované na sklonku druhej vlády Mikuláša Dzurindu. „Prednostne by mali byť prideľované stimuly do menej rozvinutých regiónov s vyššou nezamestnanosťou, tie pravidlá chceme obnoviť. Dokonca do spracovateľského priemyslu by mal investor dostať stimuly len vtedy, ak ide do zaostalejších regiónov. A takisto selekcia by mala platiť podľa miery sofistikovanosti tých investícií, podľa miery pridanej hodnoty,“ konštatoval Mikloš.

Vláda vo svojom programovom vyhlásení, ktorý schválila v stredu, počíta so zmenami pravidiel pri prideľovaní investičných stimulov. „Vláda SR sprehľadní pravidlá pre poskytovanie investičnej pomoci tak, aby podporovala vytváranie pracovných miest v oblastiach s vysokou nezamestnanosťou, zvyšovanie pridanej hodnoty v priemysle a transfer najnovších poznatkov do praxe. Pri návrhoch pravidiel pre poskytovanie investičnej pomoci uplatníme aj osvedčené skúsenosti získané pred rokom 2006, keď bol dosiahnutý najefektívnejší rast investícií,“ uvádza sa v programovom vyhlásení. Vláda chce získať zahraničných investorov aj formou budovania značky „Slovensko“ (branding).

1 debata chyba