Tá začala s výrobou Picassa v polovici decembra minulého roku, momentálne vyrába denne 362 kusov tohto modelu. V krátkom čase dokáže produkciu zvýšiť o dvadsať percent. Picasso sa od januára predáva na trhoch západnej Európy, vo štvrtok ho oficiálne uviedli na slovenský trh.
Trnavský závod má podľa Muroa šťastie, že vyrába autá zo segmentu, ktorého sa kríza dotkla najmenej. Z tohto dôvodu sa v Trnave namiesto prepúšťania hovorí viac o nadčasoch. Automobilka vyrába v dvoch zmenách, v neistých časoch však o zavedení tretej neuvažuje.
„Vieme uspokojiť potreby klientov aj pri súčasnom stave. Závod má možnosť zvyšovať výrobu nadčasmi a prácou v sobotu, v súlade s kolektívnou zmluvou,“ skonštatoval Mouro. Zamestnanci už majú prvé pracovné soboty za sebou, v tomto roku ich čaká ešte desať ďalších. Fabrika oznámila vo februári prepustenie 190 technikov, ktorí sa podieľali na nábehu výroby nového modelu, ľudí z výroby však neprepúšťala.
Generálny riaditeľ Citroën Slovakia Cédric du Chene očakáva, že Picasso sa na Slovensku uchytí rovnako dobre, ako inde v Európe. Ak by vláda opäť podporila šrotovné, cena základného modelu sa dostane pod 10 tisíc eur.
V Trnave vyrobili minulý rok približne 190-tisíc vozidiel a tento rok neplánuje počet vyrobných kusov znížiť. Trnavský závod skupiny PSA patrí k pilierom slovenskej ekonomiky, je jedným z najväčších exportérov. V trnavskom regióne je najväčším zamestnávateľom, pracuje v ňom viac ako 3000 ľudí.