Projekt zaplatí Európska únia, podľa Mikolášika pôjde o niekoľko miliárd eur. „Zatiaľ je vybudovaný prvý úsek trate z Paríža do Sttutgartu. Stavba úsek z Viedne do Bratislavy sa zatiaľ nepripravuje. Mojou úlohou je zaujímať sa o to, aby nebola Bratislava odsúvaná na neskôr a aby slovenská strana bola pripravená na pokračovanie tejto trasy,“ konštatoval.
Podľa Ďurkovského ide o napojenie sa na rýchlostnú trať, v súčasnosti sa takéto moderné trate projektujú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Trasa by mala viesť pod zemou pod hlavným mestom, na to je však podľa neho potrebné schváliť s ministerstvom dopravy zmenu územného plánu mesta.
„Aby bolo financovanie garantované v rámci duálneho systému a podporil sa tým aj nosný dopravný systém budovaný na báze električky, je tiež potrebné schváliť zmluvu s ministerstvom, teda medzi štátom, železnicami a hlavným mestom,“ spresnil. Spojenie týchto dvoch projektov považuje za vhodné riešenie, pričom v budúcnosti by sa na tento dopravný systém malo napojiť aj letisko. Podľa primátora by bolo tiež vhodné, keby celá slovenská železničná sieť mohla byť napojená na túto vysokorýchlostnú trať.