Na trati Bratislava – Dunajská Streda – Veľký Meder – Komárno bude nasadených 21 vlakových jednotiek. Každá má kapacitu takmer 240 miest, z toho 140 je na sedenie. Popri zahustení spojov sa tak navýšia aj kapacity v špičke medzi Dunajskou Stredou, Kvetoslavovom a Bratislavou, kde budú vlaky jazdiť v 20-minútových intervaloch.
„Teší nás, že na exponovanej trati Komárno – Dunajská Streda – Bratislava príde k navýšeniu kapacity aj celkového objemu vlakových spojov. Železničná doprava je ekologickejšia, a čím viac ľudí zvolí komfort na koľajniciach, tým väčšiu úľavu to znamená pre preťažené cestné komunikácie,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SD).
Železničný dopravca na trať medzi Bratislavou a Komárnom nasadí nízkopodlažné klimatizované vlaky. „Od 10. decembra nasadíme moderné, nízkopodlažné a klimatizované jednotky, ktoré okrem iného budú vybavené Wi-Fi, detským oddielom, toaletou pre vozíčkarov i prebaľovacím pultom pre deti,“ uviedol generálny riaditeľ Leo Express Peter Köhler.
Hoci Leo Express začne na trati jazdiť až v decembri, lístky si možno u dopravcu kúpiť už teraz. „Zachoval súčasnú cenu cestovného 5,25 eura na trase Bratislava – Komárno,“ uviedol Sedlařík. Dopravca ponúka časové lístky na sedem, 30 a 90 dní. „Pri príležitosti spustenia predaja ponúka aj celoročný lístok za 365 eur s názvom DunajPass. V jeho cene je prioritný výber miesta a aj možnosť využiť lounge v hlavnej stanici v Bratislave,“ dodal Sedlařík.