Slovensko nebude mať vodíkový autobus. Verejné obstarávanie bolo zrušené

Slovenská inovačná a energetická agentúra (SIEA) musela zrušiť verejné obstarávanie na zabezpečenie autobusu na vodíkový pohon a s tým súvisiacich služieb. Vyplýva to z oznámenia zverejneného vo Vestníku Úradu verejného obstarávania.

10.06.2022 09:28
Rošero-P First, vodíkový autobus Foto:
Predstavenie prototypu slovenského vodíkového autobusu Rošero-P First.
debata

Zrušenie súťaže pre agentúru SITA potvrdila aj hovorkyňa agentúry Zuzana Valentová. „Verejné obstarávanie bolo zrušené, nakoľko SIEA nedostala žiadnu ponuku v stanovenej lehote na predkladanie ponúk," objasnila. Zároveň potvrdila, že agentúra plánuje súťaž v budúcnosti opakovať a zvažuje upraviť jej podmienky.

Zákazkou sa mal zabezpečiť jeden autobus na vodíkový pohon, ktorý sa mal využívať v rámci Národného projektu Žiť energiou, implementovaného SIEA na základe zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z Operačného programu Kvalita životného prostredia. Slúžiť mal na statickú a dynamickú prezentáciu bezemisných hromadných dopravných prostriedkov a prezentáciu možností ich využitia v hromadnej doprave pre širokú a odbornú verejnosť. Mohlo ísť o autobus určený na dopravu v meste, ale aj o prímestský autobus alebo autobus určený na diaľkovú dopravu cestujúcich.

Messer Tatragas, vodík, vodíková plniaca stanica Čítajte viac Koniec benzínovým a naftovým autám od roku 2035. Čo to znamená pre Slovensko?

Agentúra požadovala, aby bol autobus nový a zabezpečenie vodiča, prezentátora, ktorý bude v slovenskom, respektíve českom jazyku prezentovať autobus a jeho technické náležitosti, zabezpečenia možnosti krízového tankovania vodíkového paliva, ako aj potrebného servisu autobusu.

BMW iX5 Hydrogen
BMW iX5 Hydrogen
+6BMW iX5 Hydrogen
debata chyba
Viac na túto tému: #vodíkový autobus