Podľa informácií ZSSK ide o komplexnú rekonštrukciu železničného zvršku na dosiahnutie plynulej a bezpečnej prevádzky. „Realizáciou stavby odstránime poruchy na infraštruktúre, ktoré vznikajú z dôvodu nestability svahu. Opravíme 4 106,87 m koľajového zvršku a celkovo vymeníme takmer 800 metrov kompletne zosunutých úsekov, ktoré v niektorých miestach dosahujú až 10 metrov do výšky. Železničná trať Hul – Úľany nad Žitavou v dotknutom území preklenuje pôvodné nivy vodných tokov Žitava, Liska a Chrenovka, ktoré meandrovali a preplietali sa. Po ich regulácii v roku 1959 a premiestnení do umelých kanálov trať križuje vodný tok zregulovanej Žitavy oceľovým priehradovým mostom. Pôvodný most bol prestavaný na most s priebežným štrkovým lôžkom, nové podvalové podložie a nadvýšenie násypu v upravovaných úsekoch nevyhovuje súčasným podmienkam a dochádza k jeho deformácii. Rekonštrukciou odstránime neslávne POTR-e (prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti),“ uviedla hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
Trasa výluky
Aktuálne sa na plánovanom rekonštruovanom úseku trate, ktorý má 7,8 km (úsek Úľany nad Žitavou – Hul, úsek Beša – Horný Pial), jazdí ako uvádza ZSSK dlhodobo obmedzenou traťovou rýchlosťou, maximálne však do 50 km/hod. Ukončením rekonštrukcie trate Šurany – Levice nastane vítaná zmena v podobe skvalitnenia infraštruktúry na tomto úseku, ktorá pomôže k plynulejšej vlakovej doprave na južnej trase.
Modelový príklad: Pre cestujúcich zo Šurian do Levíc a späť budú premávať v hodinovom intervale autobusy NAD. V ŽST Levice bude možný prestup v dvojhodinovom intervale na rýchliky smer Kozárovce, Zvolen a Banská Bystrica a rovnako v ŽST Šurany bude možný prestup v dvojhodinovom intervale na rýchliky smer Šaľa a Bratislava a osobné vlaky smer Nové Zámky. Jazdná doba NAD sa v úseku Šurany – Levice predĺži oproti rýchlikom o 30 minút a oproti osobným vlakom o 10 minút.
Náhradná autobusová doprava a cestovný poriadok počas výluky nájdete tu: