Podľa prieskumu takmer tretina Slovákov nakupuje vajíčka niekoľkokrát alebo aspoň jedenkrát v týždni a 39 % minimálne raz za dva týždne. „Môžeme povedať, že v našej krajine skoro vôbec neexistujú ľudia, ktorí by vajcia nekonzumovali. Iba 9 % respondentov deklarovalo, že túto komoditu nenakupuje vôbec,“ uviedol k prieskumu Michal Vyšinský z agentúry 2muse.
Prieskum sa zameral aj na to, na čom Slovákom pri kúpe vajec najviac záleží. Pri výbere dbajú najmä na ich čerstvosť, pôvod a cenu. Skoro polovica respondentov sa vyjadrila, že je pre nich pri nákupe podstatná aj informácia o tom, z akého chovu vajcia pochádzajú.
Iba 36 % zo všetkých opýtaných uvádza, že označeniu na vajíčkach aj rozumie. „Zo získaných dát nám vyplýva, že viac ako polovica tvrdí, že symbolom nerozumie. Aj napriek tomu sú to práve vajcia z klietkového chovu, ktoré sú u spotrebiteľov najmenej obľúbené. Svoju pozornosť pri nákupe venujú predovšetkým vajciam z podstielkového, ekologického chovu alebo chovu s voľným výbehom, ktoré preferujú,“ doplnil Vyšinský.
Z prieskumu tiež vyplýva, že iba tretina Slovákov zachytila medializované škandály so zahraničnými vajcami, v ktorých objavili pridané aditíva, ako napríklad poľské vajcia s obsahom salmonely, plesne, dioxínov či fipronilu.