Bratislavská predajňa privítala podľa Klečkovej vo finančnom roku 2023 viac než 2,4 milióna návštevníkov, čo predstavuje nárast o vyše 310.000 návštev oproti minulému finančnému roku. Priemerná hodnota jedného nákupu v obchodnom dome bola 78 eur, pri nákupe online 216 eur.
Znižovanie cien
Prioritou do súčasného finančného roku je podľa nej cenová do dostupnosť. „Minulý rok na jeseň Ikea na slovenskom trhu dlhodobo znížila ceny viac ako 3100 výrobkov naprieč oddeleniami. Zákazníci tento krok ocenili, čo sa v prvom štvrťroku prejavilo medziročným nárastom záujmu o novozľavnené výrobky o takmer 10 %,“ uviedla Klečková.
Najväčší nárast predaja výrobkov s novou nižšou cenou je podľa Ikey viditeľný v kategóriách textílie (o viac ako 71 %), detský sortiment (o viac ako 41 %) a sedacie súpravy (o viac ako 33 %).
Štedré bonusy
„Uvedomujeme si, že náš finančný rok by nebol taký úspešný bez našich 559 zamestnancov, ktorí s nami pomáhali zákazníkom vytvárať, upravovať a skrášľovať ich domov tak, aby vyhovoval ich životnému štýlu a potrebám,“ zdôrazňuje Lucia Klečková.
Od januára 2024 spoločnosť svojim zamestnancom zvýšila platy v priemere o 7 % a tým, ktorí splnili nastavené ciele pred Vianocami vyplatila One IKEA Bonus v celkovej výške 1,1 milióna eur. Tí zamestnanci, ktorí sú v spoločnosti IKEA zamestnaní dlhšie ako päť rokov, dostali aj príspevok na penzijné pripoistenie prostredníctvom vernostného programu Tack!. Celkovo do týchto troch finančných bonusov IKEA investovala 1,9 milióna eur.