Nedávne rozhodnutie Číny obmedziť vývoz dvoch kovov – gália a germánia – používaných v polovodičoch a elektromobiloch, by malo byť varovaním pre európskych lídrov, pretože ukazuje prílišnú závislosť od Číny a potrebu vybudovať nákladné dodávateľské reťazce, povedal Senard v rozhovore pre Reuters.
Čítajte viac Aké sú najlacnejšie elektrombily na Slovensku? Dajú sa kúpiť už za vyše 20-tisíc eur (+ prehľad)„Sme schopní vyrábať elektrické vozidlá, ale bojujeme, aby sme zaistili bezpečnosť našich dodávok,“ pokračuje Senard. Myslí si, že na zaistenie potrebných surovín potrebuje starý kontinent vynaložiť miliardy eur.
Obmedzenie vývozu čínskych surovín iba vyhrocuje obchodnú vojnu o nové odvetvie – elektromobily. Európa sa podľa neho nachádza niekde uprostred tohto konfliktu.
„Ak dôjde ku skutočnej geopolitickej kríze, škody na továrňach na batérie poháňané výlučne výrobkami zvonka budú značné,“ tvrdí.
Preto treba pracovať aj na alternatívnych pohonoch, ak by sa zadrhla výroba batérií v Európe.
Agentúra ČTK dodáva, že ho to v noci budí zo spánku.
„Samozrejme, že ma to v noci budí – je to zásadný strategický problém: cez noc sa môžeme dostať do šialenej situácie a to nikto nepredpokladal,“ dodal Senard.