Benefity ako home office, doplatok na stravu a teambuildingy sa už dnes považujú za samozrejmosť. Pandémia však priniesla aj mnohé iné benefity. Slovenské firmy si zobrali zo zahraničia návody na poskytnutie nových výhod pre zamestnancov. Do pracovného balíčka začali pridávať aj starostlivosť o duševné zdravie, flexibilitu miesta a času na prácu a tiež rôzne finančné príspevky, konštatuje Némethová.
Podľa nej súčasná generácia potrebuje cítiť, že firma sa rovnako ako o zákazníka stará aj o svojho zamestnanca. „Kultúra, ktorú vidieť vo forme benefitov a v starostlivosti o vyvážený pomer medzi pracovným a súkromným životom, je dôležitým ukazovateľom, ktorý ľudia zohľadňujú pri výbere zamestnania,” tvrdí Némethová.
Čítajte viac Na Slovensku klesá nezamestnanosť. Najviac voľných miest je v Bratislave, najmenej v KošiciachBalíček benefitov, či už v otázke rodiny, duševného zdravia, alebo športu, ukazuje, kto je budúci zamestnávateľ a kde sú jeho hodnoty. S nimi sa potom aj zamestnanec ľahšie stotožní a zapadne do firemnej kultúry. „Okrem toho zamestnávatelia zisťujú, že ak chcú mať spokojných a tiež výkonných zamestnancov, je podpora ich balansu medzi prácou a rodinou nevyhnutná. Aktívne vedenie zamestnancov k relaxačným činnostiam, podpora ich zdravotných plánov a tiež dôraz na rodinný čas sa vracia naspäť do firmy v podobe lepších výkonov, lojality a dobrej nálady,” poznamenala Némethová.