Predpokladaná cena obstarávaných mýtnych služieb pre nový elektronický mýtny systém je vyššia ako 196 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Podľa rozhodnutia ÚVO zverejneného na jeho portáli majú diaľničiari upraviť viaceré podmienky účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti v súťažných podkladoch. A to tak, aby neboli viazané na predchádzajúcu skúsenosť výlučne s elektronickými palubnými jednotkami OBU (pre výpočet mýta) a prevádzkovanými v otvorenom systéme spoplatňovania. Skúsenosť s miestom predaja nemá byť viazaná výhradne na elektronický výber mýta a OBU jednotky a s call-centrom na len na výber mýta.
Povinná je aj úprava podmienok v prípade kľúčových expertov uchádzačov – vedúceho realizačného tímu – hlavného manažéra projektu a zástupcu vedúceho realizačného tímu a manažéra zákazníckych služieb tak, aby sa zohľadnila ich predchádzajúca skúsenosť aj s inými projektami. NDS musí opraviť aj podmienky pre mýtnu deklaráciu a palubné jednotky, priznať dodávateľovi nárok na primeranú odmenu za palubné jednotky, ktoré sú účelovo viazané v skladoch pre potreby elektronického výberu mýta na Slovensku a dodávateľ ich nemôže aktívne používať mimo krajiny.
Upraviť treba tiež začiatok druhej fázy projektu, teda samotnú prevádzku, a to predregistráciu vozidiel a počiatočnú distribúciu, vrátane nadväzujúcich etáp. Mala by zohľadňovať reálnu možnosť dodávateľa splniť požiadavky, ak NDS umožňuje aj dodávku „repasovaných" OBU jednotiek. V cenníku jednotkových, čiastkových a mesačných odmien treba zakotviť položky zohľadňujúce skutočné plnenia dodávateľa vo fáze prípravy. Spresniť treba aj začiatok plynutia lehoty na odstránenie chýb a porúch služieb, ak závisí od súčinnosti tretích strán. ÚVO zvyšné časti námietok zamietol.