Značkové oblečenie, autá či telefóny sa každým dňom stávajú pre Rusov vzácnejšími a nedosiahnuteľnejšími. Rubeľ sa od vypuknutia vojny prudko prepadáva, sankcie proti ruskej ekonomike sa sprísňujú a ruské burzy ostali už niekoľko dní zatvorené. Ak by ste menili euro za rubeľ pred mesiacom, tak by ste dostali 87 rubľov. V súčasnosti by ste dostali 123 rubľov. To je dôsledok devalvácie ruskej meny.
To všetko má za dôsledok aj odliv západných firiem a ich spotrebného tovaru. A začína to vyzerať, že Rusko bude čoskoro podobné, ako pred vyše 30 rokmi pred pádom Sovietskeho zväzu. Bez Coca Coly, Macbookov, tenisiek Nike či Mercedesov. Tieto a mnohé ďalšie svetové značky už niekoľko dní prichádzajú s vyhláseniami, že svoje pôsobenie na ruských trhoch zastavujú.

Podľa dát ekonomického portálu OEC.org, ktorý vytvorili na Massachusettskej technickej univerzite (MIT), v novembri 2021 Rusko najviac dovážalo telefóny (v hodnote 1,39 miliardy dolárov), balené lieky (1,15 miliardy dolárov), náhradné diely vozidiel (855 miliónov dolárov), počítače (802 miliónov dolárov) a autá (669 miliónov dolárov). Aj tieto odvetvia sa však ruských investícií húfne zbavujú.
Bez módy a elektroniky
Prvé správy priniesli ropné spoločnosti ExxonMobil, BP či Shell, ktorých biznis na východnom trhu mal hodnotu miliárd dolárov ročne. Následne sa pridali globálni technologickí giganti. „Pozastavili sme predaj všetkých produktov v Rusku. (Už) minulý týždeň sme zastavili všetok export našich produktov do tejto krajiny,“ uvádza sa vo vyhlásení firmy Apple pre médiá. Macbooky či iPhony pritom podľa Beeline Analytics používa 2,5 milióna Moskovčanov. Podobne aj Google a Facebook obmedzili svoje digitálne služby v mapách a vyhľadávaní. Walt Disney zrušil uvádzanie svojich filmov.